וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בדרום הגיעה גם לאוניברסיטאות

קובי מנדל ונעמה טלמור

31.12.2008 / 14:53

אלפי סטודנטים הפגינו בקמפוסים ברחבי הארץ בעד ונגד המלחמה בעזה. עימות בין סטודנטים יהודים לערבים בטכניון

דימיטרי זוזוליה

(צילום: דמיטרי זוזוליה, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

הפגנות בעד ונגד הפעולה בעזה התקיימו בכל רחבי הארץ באוניברסיטאות ובמכללות השונות. ארגוני הסטודנטים מדווחים על אלפי סטודנטים שהתקהלו בעצרות השונות כדי להפגין תמיכה בצה"ל. באוניברסיטת ת"א התכנסו למעלה מ-400 סטודנטים. בין השלטים שהונפו נכתב "תל אביב יוצאת מהבועה", "תל אביבים לא אדישים" ו-"היום באר שבע – מחר ת"א". כמו כן נשמעו קריאות לחסל את החמאס.

"אני שמח על התעוררות הסטודנטים בקמפוס", אמר גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים בת"א, "ומקווה להפנות את אותן האנרגיות החל מתחילת השבוע הבא לתלמידי עוטף עזה והדרום אשר לא נמצאים בבתי הספר. עוד הוסיף גולדנברג כי "זה המקום לקרוא לסטודנטים הערבים והיהודים לנהוג באיפוק ולא להיגרר מעבר לגבולות מחאה הלגיטימים".

היוזמה לעצרת היא של ארבעה ארגונים: ארגון "אם תרצו", "סטודנטים מובילים", "יוזמת הסטודנים הארצית" ו-"stand with us international". עמית ברק מארגון "אם תרצו" אמר כי "יכול להיות שאנחנו בתחילתו של תהליך הבראת החברה הישראלית, והסטודנטים הם המפתח לשינוי. החברה צריכה לחזור לערכים עליהם מושתתת מדינת ישראל, לזקוף את הראש, להבין מדוע אנחנו כאן ולא לשתוק כשמנסים לפגוע בנו בכל מיני דרכים".

לא כולם בעד

בהפגנות בטכניון התעמתו סטודנטים יהודים שהפגינו מול הפגנה של סטודנטים ערבים. מהמשטרה נמסר כי בעימותים נעצרו שבעה סטודנטים.

מוסדות החינוך האקדמיים בהן נערכו העצרות הם: מכללת עמק יזרעאל, הטכניון, מכללת אריאל, המכון הטכנולוגי חולון והאוניברסיטאות בחיפה, ירושלים, בר אילן ותל אביב. בבאר שבע בוטלה ההפגנה על פי בקשת המשטרה, וכמה עשרות סטודנטים בודדים הניפו שלטים בתוך אחד המבנים באוניברסיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully