וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מדינות ערב בורחות מאחריות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.12.2008 / 15:35

דובר הארגון לא נשאר חייב לביקורת שנשמעה מצד שר החוץ הסעודי. "הודעת שרי החוץ הערבים חלשה יותר מזאת של האיחוד האירופי"

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי תקף היום (רביעי) בחריפות את מדינות ערב על רקע כינוס שרי החוץ הערבים בקהיר ובעקבות הביקורת שהשמיע שר החוץ הסעודי הנסיך סעוד אל פייסל על הפילוג בין הפלגים הפלגים הפלסטינים. "העברת המלחמה בעזה לידיה של מועצת הביטחון משמעו כי הערבים מתנערים מאחריותם כלפי עזה", אמר דובר חמאס. לדבריו, הודעת שרי החוץ הערבים "כחושה וחלשה" אף יותר מהודעת האיחוד האירופי.

מוקדם יותר קרא שר החוץ הסעודי הנסיך סעוד אל פייסל לאחדות בין הפלגים הפלסטינים: "הגיע הזמן שהפלגים הפלסטינים יקימו ממשלת אחדות". לדבריו, "מדינות ערב לא יוכלו לסייע לפלסטינים כל עוד הם מפולגים בין ממשלת חמאס בעזה לבין אבו מאזן בגדה". אל פייסל הוסיף כי "אם הפילוג הפלסטיני ימשיך, ישראל תנצח במערכה". הוא המשיך ואמר כי "הטרגדיה בעזה לא היתה מתרחשת אם הפלסטינים היו מאוחדים".

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן החליט לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להורות על הפסקת אש באופן מיידי ברצועת עזה. זאת לאחר קריאתו של מזכ"ל הליגה הערבית לאבו מאזן לפנות בנושא למועצת הביטחון כמי שמייצג את העם הפלסטיני.

מוקדם יותר נשא דברים בכינוס מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא."הבעיה המרכזית באזור היא הכיבוש הישראלי בירושלים, בגדה וברצועת עזה", אמר מוסא. לדבריו,. "על עזה מוטל מצור חונק, ובמתקפתה על הרצועה ישראל אינה מבחינה בין נשים, ילדים וזקנים ופוגעת בכולם".

"ההתנגדות היא זכות לגיטימית"

לדברי מוסא, על הפלסטינים להמשיך להתנגד למתקפה הישראלית משום ש"התנגדותו של נכבש היא זכות קבועה ולגיטימית". מוסא קרא למדינות ערב להתאחד ולא להביע עמדות שונות: "עלינו לצאת מנקודת הנחה שעל הערבים לאחד שורות ולא להתפלג. אנו דנים במשבר בעזה ואילו הספינה הערבית מתנודדת בלב סערה גועשת"' אמר, "ישראל הפיקה תועלת רבה מהפילוג הפנים-פלסטיני ועל הפלגים הפלסטינים להתאחד גם כן".

משתתפי הוועידה צפויים לדון בהודעה המצרית "להפסיק את המתקפה הישראלית על עזה, לחדש את הסכם הרגיעה ולפתוח מחדש את המעברים לעזה". לכינוסה של הוועידה קדם ויכוח נוקב בין מספר מדינות ערב באשר לזהות המדינה שתארח את הוועידה. בעוד שמספר מדינות העדיפו את קטאר, מדינות אחרות העדיפו לקיים את הוועידה בקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully