וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחאות הערבים לגיטימיות, אך יש גבול"

נתיב נחמני

31.12.2008 / 13:59

בכיר במשטרה אומר: "רוב האוכלוסיה הערבית שומרת חוק והם אזרחי ישראל לטוב ולרע". כ-400 צעירים ערבים נעצרו באירועי מחאה

מאז תחילת המבצע הצבאי בעזה נעצרו כ-400 צעירים ערבים במהלך אירועים אלימים שרובם החלו כהבעות מחאה שקטות. במשטרה החליטו על מדיניות של "אפס סובלנות" כלפי המתפרעים אך מדגישים כי הם מאפשרים לכל המפגינים להביע את מחאתם, גם במקרים של הפגנות ספונטניות המוגדרות כלא חוקיות. "אך ברגע שהמצב מדרדר המחאה נגמרת ואנחנו מתחילים לפעול", אמר היום לוואלה! חדשות נצ"מ אלכס גולדשטיין, קצין אגף חקירות ומודיעין של מחוז הצפון, "גבולות הדמוקרטיה נמתחים עד לנקודה בה מתחילה האלימות".

"רובה של האוכלוסייה הערבית בצפון שומרת חוק ולתושבים אין עניין בהפרות סדר", טען גולדשטיין שציין כי מעבר לרצונה של האוכלוסייה לציית לשלטון החוק, ישנו גם אינטרס כלכלי שנפגע. "לאף אחד בנצרת, בואדי ערה או בכל יישוב אחר אין רצון להרחיק את הקהל הקונה שרובו יהודי". בימים האחרונים שומרים בכירי המשטרה על קשר רציף עם מנהיגים מקומיים בקהילה הערבית. "ברור להם שהמדינה לא יכולה להבליג", אמר, "הם אזרחי ישראל לטוב ולרע והמצב פוגע גם בהם. זה לא דברים שאני חושב, אלו קולות שהמנהיגות והרחוב מעביר לנו".

מעצרם של כמאה מהצעירים שנעצרו הוארך על ידי בתי המשפט השונים. כעשרה כתבי אישום כבר הוגשו ובקרוב יוגשו כתבי אישום נגד עשרות נוספים. "רוב מיידי האבנים ומבעירי הצמיגים הם צעירים או קטינים שאת חלקם אנחנו מכירים מאירועים קודמים. במחוז הצפוני אנחנו מתמודדים מדי יום עם אירועי ידויי אבנים לעבר כלי רכב, עוד הרבה לפני תחילת המבצע. אסור להקל ראש וחשוב להבין שאבן יכולה לגרום לפציעות קשות ואפילו למוות. רק אתמול נהגת, שאבן פגעה במכוניתה, סטתה מהכביש ופגעה במעקה בטיחות. אם היא הייתה פוגעת בקיר בטון או בעץ, זה בהחלט יכול היה להגמר אחרת".

השר לבטחון פנים אבי דיכטר ומפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן סיירו אתמול במחוז הצפון. השניים קיבלו סקירות מבכירי המחוז על אירועי הימים האחרונים ועל היערכות המשטרה לאירועים עתידיים. דיכטר נפגש גם הוא עם מנהיגי המגזר וציין בפניהם כי מדיניות המשטרה היא לאפשר קיום הפגנות. "עם זאת, כל ניסיון להפוך הפגנה לאירוע אלים וכל ניסיון לפגוע בסמלי המדינה, כגון הצתת הדגל, יטופל במלוא החומרה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully