וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתנגד למינוי המועמד להחליפו בסנאט

עידן דורנר

31.12.2008 / 12:41

נשיא ארה"ב הנבחר אמר כי אסור למנות את המועמד שהציע מושל אילינוי בלגוג'ביץ', המואשם שניסה "למכור" את מושבו בסנאט

הנשיא הנבחר של ארה"ב ברק אובמה אמר, כי על הסנאט לא לאשר את המינוי של האדם אותו הציע מושל אילינוי רוד בלגוג'ביץ', לשמש כיורשו בסנאט. כזכור, בלגוג'ביץ' עומד במרכזה של פרשה, בה הוא מואשם כי ניסה "למכור" את מושבו של אובמה בסנאט, ממנו פרש עם בחירותו לנשיאות, סמכות הנתונה לי מתוקף תפקידו כמושל אילינוי.

בלגוג'ביץ', שלמרות האישום עדיין מחזיק בסמכות המינוי, הציע למשרה את רולנד בוריס, שכיהן בעבר כתובע הכללי של אילינוי. סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטי התחייבו להטיל וטו על כל מועמד שיציע בלגוג'ביץ'. אובמה אמר כי הוא מסכים שהסנאט לא יכול לקבל סנאטור שבחר בלגוג'ביץ' וכי על מושל אילינוי להתפטר לאלתר. בלגוג'ביץ' עצמו טוען כי הוא חף מפשע והוא דוחה את הקריאות להתפטרותו.

בוריס, בן 71, היה השחור הראשון שנבחר למשרת התובע הכללי באילינוי, משרה בה כיהן בין השנים 1991 ל-1995. הוא כשל במיורץ לסנאט בשנת 1984 ובמירוץ למושלות אילינוי בשנת 1994. "רולנד בוריס הוא אדם טוב ומשרת ציבור מצויין", אמר אובמה, "אך הדמוקרטים בסנאט הבהירו שהם לא יקבלו מינוי של מושל המואשם במכירת אותו המושב בסנאט, ואני מסכים עם החלטתם". בלגוג'יבץ' אמר במסיבת עיתונאים שכינס: "בבקשה אל תתנו להאשמות נגדי לפגוע באדם טוב וישר".

אובמה ושניים מעוזריו הבכירים נפגשו לפני כשבועיים עם החוקרים הפדרליים הבונים תיק שחיתות נגד בלגוג'ביץ'. ממצאי הדו"ח תמכו בהצהרתו של אובמה לפיה לא היה לו באופן אישי כל קשר עם המושל או לשכתו וכי לא התנהלו מגעים בלתי ראויים בין אנשי צוותו ללשכת בלגוג'ביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully