וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן עמי קדיש הודה שריגל למען ישראל

עידן דורנר

31.12.2008 / 11:06

היהודי בן ה-85, הודה כי העביר בשנות ה-80 מסמכים מסווגים מהבסיס בו עבד לסוכן ישראלי, שהפעיל גם את ג'ונתן פולארד

היהודי האמריקאי בן ה-85, בן עמי קדיש, שהואשם בריגול למען ישראל בשנות ה-80 כשעבד כמהנדס מכונות בבסיס הצבא האמריקאי בניו ג'רזי, הודה אתמול (שלישי) באחד מארבעת סעיפי האישום שיוחסו לו, לפיו העביר כ-100 מסמכים מסווגים לסוכן ישראלי, ישראל גור (שכיהן הכיר נספח המדע בשגרירות ישראל בניו יורק), שהפעיל גם את ג'ונתן פולארד, על מנת שיצלם אותם. המסמכים כללו מידע על נשק גרעיני ועל מטוסי אף-15.

בן עמי הודה בחלק מהאישומים כחלק מעסקת טיעון, עליה חתם כדי להפחית בעונשו המקסימלי. אם היה מורשע בארבעת הסעיפים עונשו היה יכול להגיע למאסר עולם או אף גזר דין מוות. כעת עונשו המקסימלי יכול להגיע לחמש שנות מאסר. עם זאת, נראה שהתביעה תדרוש עונש של מספר חודשים ולא תערער במקרה שהשופט יחליט לוותר על מאסר, בהתחשב בגילו המתקדם ומכיוון שהאישומים מתייחסים לתקופה של לפני כ-30 שנה.

לאחר שהפרשה נחשפה בחודש אפריל האחרון, הודה קדיש בחקירתו כי ריגל למען ישראל, ואמר כי עשה זאת כיוון שרצה לסייע לישראל. בישראל טענו בעבר כי לא הפעילו מרגלים בארה"ב מלבד ג'ונתן פולארד, שנידון למאסר עולם בשנת 1985, באשמת ריגול לישראל בעת שעבד במודיעין של הצי האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully