וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א: להרוגי הקולומביה לא היה סיכוי

עידן דורנר

31.12.2008 / 10:38

סוכנות החלל פרסמה דו"ח מקיף על הרגעים האחרונים של מעבורת החלל שהתרסקה, כשעל סיפונה האסטרונואט הישראלי אילן רמון

סוכנות החלל האמריקאית נאס"א פרסמה אתמול (רביעי) דו"ח מפורט בן 400 עמודים ובו תיאור של הרגעים האחרונים של מעבורת החלל "קולומביה", שהתרסקה לפני כמעט 6 שנים עם כניסתה לאטמוספירה בכדור הארץ. כל שבעת אנשי הצוות שהיו על המעבורת, בהם גם האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון, נהרגו בהתרסקות. כתיבת הדו"ח ארכה ארבע שנים.

בדו"ח נכתב כי המושבים, חליפות החלל והקסדות של חברי הצוות לא הצליחו למנוע "טראומה קטלנית", וכי האסטרונאוטים ניסו לשמור על שליטתם על המעבורת בכל דרך אפשרית, למרות שלא עברו הכשרה מספיקה כדי להגביר את סיכויי ההישרדות שלהם.

עוד נכתב כי האסון קרה כל כך מהר, עד שאנשי הצוות לא הספיקו לסגור את הקסדות שלהם, אך הספיקו להגיב לאזעקה שנשמעה, הפעילו את המתגים, והפעילו את מערכת הטיסה האוטומטית. עם זאת, גם אם כל הציוד היה עובד כראוי, ספק אם לאסטרונאוטים היה סיכוי להינצל.

קולמביה התרסקה כ-20 ק"מ מעל טקסס, בדרך לנחיתתה במרכז החלל ע"ש קנדי. הסיבה הרשמית להתרסקות היא שבעת השיגור פיסת קצף בידוד התנתקה ופגעה בשפת הכנף ויצרה פירצה. כשהמעבורת החלה לנחות אוויר לוהט חדר אל הפירצה והתיך את שלדת האלומיניום. לפני מותם האסטרונאוטים איבדו את ההכרה והממצאים הרפואיים מראים כי לא ניתן היה להצילם כבר בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully