וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק הורה לגייס עוד 2,500 חיילי מילואים

יהושע בריינר ופנחס וולף

30.12.2008 / 21:24

מזכיר הממשלה ערך סבב הצבעה טלפוני בין השרים כדי לאשר את גיוס המילואים. ברק הסביר: "ההסלמה בעזה מחייבת תגבור המילואים"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: איילת שולמן)

.

שר הביטחון אהוד ברק הורה הערב (שלישי) למזכיר הממשלה עובד יחזאל לערוך סבב טלפוני בין השרים כדי לאשר את גיוסם של 2,510 חיילי מילואים. במידה שהממשלה תאשר את הגיוס, מספר חיילי המילואים שנקראו בצו שמונה יעמוד על למעלה מ-9,000. לאחר אישור הממשלה, שר הביטחון יביא את ההצעה לאישור סופי של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. חיילי המילואים שיגוייסו עתידים לתגבר את המערך הלוחם, מפקדות היחידות בעוטף עזה, המערך טכני ולוגיסטי ויחידות חילוץ והצלה של פיקוד העורף.

ברק הסביר במכתבו כי גיוס המילואים נדרש עקב ההסלמה במצב ברצועת עזה. הוא הוסיף כי עם אישור הממשלה וועדת החוץ וביטחון, הוא הסמיך את ראש חטיבת מבצעים בצה"ל לגייס את חיילי המילואים.

מוקדם יותר דווח, כי גורמים במשרד הביטחון ימליצו בפני ראש הממשלה לקבל את הצעתו של שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר להפסקת אש זמנית בין ישראל לחמאס. קושנר הציע לקיים הפסקת אש בת 48 שעות על מנת לאפשר כניסה של סיוע הומניטרי רפואי לתושבי רצועת עזה. הגורמים שוקלים את הצעתו של קושנר בחיוב מכיוון שהפסקת אש תאפשר לדון בדרכים לסיים פעולה קרקעית מוקדם ככל האפשר, עם תוצאות שיסבו לחמאס נזקים קשים.

גורמים בצה"ל הביעו הסתייגות מהיוזמה, ודובר צה"ל, תת אלוף אבי בניהו, אף מיהר להוציא הודעת שהכחישה כי מקור הדיווח הוא מתוך צה"ל. מוקדם יותר הבהירו בכירים בצה"ל לראש הממשלה אהוד אולמרט כי נדרש גיבוי מצד הדרג המדיני להשתלטות על עזה. מלשכת ברק נמסר כי הרמטכ"ל וראש השב"כ לא הביעו את עמדתם בעניין יוזמת הפסקת האש ההומניטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully