וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות חירום במשרד הרווחה

פנחס וולף

30.12.2008 / 17:21

בעקבות האירועים בדרום, עובדים סוציאלים מוודאים שקשישים, נכים ובעלי פיגור שכלי אינם נותרים ללא השגחה וזימוניות חולקו לחירשים

היערכות חירום במשרד הרווחה בעקבות האירועים בדרום. כחלק מהיערכות החירום, מפקחי משרד הרווחה מבצעים סיורים בשטחים הנמצאים תחת אש ובודקים את היערכות והתנהלות המחלקות לשירותים חברתיים בישובי הדרום. במקביל, עובדים סוציאליים וחיילים מבצעים סריקות בבתי קשישים, נכים ואנשים עם פיגור שכלי. זאת, כדי לעקוב אחר צרכי האוכלוסיות ולוודא שהם אינם נותרים ללא השגחה וטיפול.

כמו כן, נפתחו מרכזי תמיכה בהם "צוותי חירום יישוביים", המורכבים ממתנדבים, מקבלים דיווחים בזמן אמת. לאחר נפילת טילים, אותם מתנדבים נשלחים לבתים ומבצעים פעילות ראשונית, בעיקר הרגעה.

בתחילת השבוע משרד הרווחה חילק מכשירי זימוניות לאנשים עם לקות שמיעה המתגוררים בקו האש. הזימונית מעבירה התראה כתובה בזמן אמת לגבי אירוע חירום. ניתן לקבל את הזימונית במספר 03-7303355, או בכתובת: deaf-israel@barak.net.il.

בתוך כך, משרד הרווחה העביר את מעון "עין השלושה" שנמצא על גבול רצועת עזה למעון "טללים" בדימונה. במעון שוהים 62 חוסים, מרביתם בעלי פיגור שכלי קשה. גורמי המקצוע של משרד הרווחה קבעו כי כדי למנוע הידרדרות במצבם של החוסים הפתרון הטוב ביותר עבורם הוא פינוי.

לדברי שר הרווחה, יצחק הרצוג, "נערכנו מראש לכל תרחיש והוכנה תוכנית מקיפה שגובשה ואושרה גם על ידי אגף התקציבים למתן מענה לאוכלוסיות בתחום אחריותו של משרד הרווחה. תהליך עבודת המטה מאז מלחמת לבנון השנייה, הוטמע באופן מלא בלשכות הרווחה והלשכות מתפקדות היטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully