וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "נמשיך את הפעילות באופן שקול"

יהושע בריינר, פנחס וולף ונתיב נחמני

30.12.2008 / 16:21

אשכנזי קיים מסיבת עיתונאים עם נשיא המדינה והבטיח: "ניצור מציאות טובה יותר למערב הנגב". פרס: "אני ממליץ לא לזלזל באויב"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ערך היום (שלישי) מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא המדינה שמעון פרס במטה הכללי שבבסיס הקריה בתל אביב. הרמטכ"ל אמר כי "אנחנו ממשיכים באופן נחוש ושקול על מנת ליצור מציאות ביטחונית טובה יותר לתושבי עוטף עזה והדרום". לדבריו, "אנחנו נמצאים ביום הרביעי למבצע ועד כה פגענו במערכים שונים של החמאס: בתשתיות, בפעילים ובאמצעי לחימה". אשכנזי הביע את הערכתו לזרועות הצבא והשב"כ שלוקחות חלק בלחימה והוסיף כי הוא "מרוצה מההיענות של מערך המילואים".

במהלך פגישתם, סקר אשכנזי את פרטי המבצע בפני פרס. בתום הפגישה אמר הנשיא כי "כאדם שזוכר את כל מלחמות ישראל, זהו מבצע קשה מאוד שאיננו דומה לשום דבר שהיה קודם". לדבריו, "התכנון של המבצע מדוקדק והביצוע כמעט שווה לתכנון". "אני לא זוכר דבר כזה", אמר, "התרשמתי מהעוצמה ומהחדות של התוכנית המבצעית. צה"ל פועל מתוך אחריות, שיקול דעת ואיפוק, הרחק מאור הזרקורים".

ראש הממשלה אהוד אולמרט שיבח גם הוא את פעילות צה"ל ואת תפקודו של אלוף פיקוד דרום יואב גלנט. אולמרט אמר את הדברים בדיון בהשתתפות אשכנזי שנערך במהלך ביקור במטה פיקוד דרום בבאר שבע. במהלך הביקור, אולמרט חזה בפעילות מערך האש הפיקודי וקיבל סקירה מהאלוף גלנט על מוכנות כוחות צה"ל לקראת מתקפה קרקעית. בנוסף, ביקר אולמרט בבסיס חיל האוויר בחצרים.

בתוך כך, במהלך היום חילות האוויר והים המשיכו בתקיפות ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי מאז שעות הבוקר הותקפו כ-20 יעדים ברחבי רצועת עזה ובכולם זוהתה פגיעה. בין היתר הותקפו מתקנים של חמאס, בהם מספר מוצבים לאורך חופי הרצועה. בנוסף הותקפו מנהרות באזור רפיח וחמישה משגרי רקטות מוכנים לשיגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully