וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם כלבים נכנסים לחרדה

30.12.2008 / 16:19

מה עושים כדי שהכלב לא יברח, למה חשוב לקחת אותו למרחב המוגן ואיך לאתר אותו במקרה של בריחה. כמה עצות לבעלי כלבים וחתולים באזור הדרום

אפילו לילדים קטנים אפשר להסביר מה שלבעלי החיים לא ניתן – מה זה הרעש הזה, למה כולם בחרדה? דר' איל נחמיאס מציע כמה דרכים לעזור לכם לעזור להם להתמודד עם המציאות של אזעקות, טילים ופחד.

אהבה ותעסוקה: יותר מתמיד, חשוב לפנק, ללטף ולהרעיף כמה שיותר אהבה על בעל החיים. כדאי גם להסיח את תשומת ליבו בתעסוקה – אם ניתן, רצוי לתת לו להוציא אנרגיה. דרך אחרת היא עצמות לעיסה וצעצועים ויעסיקו אותו.

תרופות: כלבים הנמצאים בחרדה יכולים להיות מטופלים בתרופות הרגעה שונות, הדורשות כמובן מרשם מווטרינר. אם אין אפשרות להגיע לווטרינר, אפשר להשתמש בתרופות טבעיות כגון "רסקיו".

למנוע בריחה: כלבים מבוהלים עלולים לברוח בריצה מהבית או מהגינה. אם כלבכם בדרך כלל מפחד מברקים ורעמים, או זיקוקים, כדאי לקשור אותו (גם בתוך בבית).

רשימת מצרכים לחדר המוגן, ומה עושים במקרה של בריחה

משרד החקלאות פרסם כמה הנחיות למיגון ולטיפול בחיות מחמד. כמובן שעל הכלב להיות אתכם במרחב המוגן. בהתחשב בעובדה שהשהייה בו עשויה להיות ממושכת, צריך לדאוג למים ומזון עבור בעל החיים, וכן לעיתונים לעשיית צרכים, שקיות לאיסוף האשפה, תרופות (במקרה של נטילה קבועה). כמו כן חשוב להחזיק כלוב נשיאה ותמיד יהיו אתכם כל פרטי הכלב: שם משפחה ושם פרטי של בעל הכלב / החתול, כתובת מלאה, שם בעל החיים, שנת לידתו של בעל החיים, כל מספרי הטלפון של הבעלים ובני המשפחה (רצוי מספרי טלפון סלולריים), שם הרופא הווטרינר המטפל ומספרי הטלפון שבהם ניתן להשיגו, מספר שבב.

למקרה של בריחה, חשוב לדאוג מראש שבעל החיים יהיה מסומן, כדי שניתן יהיה לאתר אותו (או את בעליו) אם ייפרדו. מלבד השבב, רצוי לרשום (בטוש עמיד) על הקולר עצמו או להצמיד אליו דסקית, שבהם יירשמו הפרטים הבאים: שמות הבעלים, כתובת ומספרי טלפון רלבנטיים.

למקרה הצורך

* עמותת "תנו לחיות לחיות" מפתחה מוקד לפניות: 03-6241776

* לדיווח על כלבים וחתולים נטושים, אימוץ ותמיכה ניתן ליצור לפנות לעמותת "sos חיות אשקלון" בטלפון: 050-8254227

* אנשים שכלביהם נפגעו וזקוקים למנות דם יכולים לפנות לבנק הדם לכלבים בטלפון: 09-8987760

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully