וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מלחמה

אייל דץ

30.12.2008 / 15:37

מתקן חדש להתפלת מים עבור הרשות הפלסטינית אושר לבניה. בחברה להגנת הטבע מברכים אך מודאגים מההשלכות הסביבתיות

בעזה אמנם מתנהלת מלחמה אך שיתוף הפעולה "הירוק" בין ישראל לרשות הפלסטינית ממשיך להתהדק. היום (שלישי), אישרה הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה הקמת מתקן התפלה עבור הרשות הפלסטינית. מתקן ההתפלה יוקם באזור התעשייה החדש בחדרה על בשטח של 180 דונם. התפוקה השנתית הצפויה מהמתקן היא של 150 מיליון מ"ק.

בדברי ההסבר לחברי הוועדה נכתב כי "במסגרת הדיונים בין ישראל, הרשות הפלסטינית וארה"ב בנושאים של אספקת מים לאזור השומרון, נמצא כי הדרך הטובה ביותר להשלמת הבטחה של אספקת מים, בכמות ובאיכות הנדרשות, לאור המחסור הצפוי במקורות מים טבעיים, הינה באמצעות התפלת מי ים. לפיכך, העמדת שטח מתאים לאורך חוף הים הישראלי לצורך הקמת מתקם כזה הינו צורך חיוני, כחלק בלתי נפרד מכל הסדר מדיני שייערך בעתיד בין שני הצדדים".

דרושה בדיקה מעמיקה

מהחברה להגנת הטבע בירכו על ההחלטה אך דרשו להמשיך ולבחון את הפגיעה הסביבתית שנובעת מהתפלת מים. "אין ספק כי הקמת מתקני התפלה חדשים תסייע למשק המים", נכתב בהודעת החברה, "יחד עם זאת, טרם נבחנו לעומק ההשלכות הסביבתיות של התפלת מים על הים - כמו למשל הזרמת רכז רווי ברזל בחזרה לים, ונכון להיום טרם בוצעה עבודת מחקר מעמיקה או נכתבה חוות דעת מקצועית מטעם משרדי הממשלה הרלוונטיים – הבריאות והגנת הסביבה - לגבי הנזקים העלולים להיגרם לים ולסביבה כתוצאה מהקמת מתקני ההתפלה".

לטענת החברה, "מלבד השפעת המליחות על הים, ישנה גם בעיה של ריכוז גדול של ברזל ומתכות כבדות אחרות הנפלטות לים. נושא זה עדיין לא נבדק ביסודיות ואנו קוראים לגופים האחראים לקדם בדיקה כזו במטרה לגבש מדיניות ברורה, במקביל לקידום הקמת מתקני ההתפלה. הוועדה עשתה עבודה יפה בהובלת מנהל התכנון לשלב את המתקן והתשתיות הנלוות במערך השטחים הפתוחים בסביבת נחל חדרה ובכלל זה שילוב המאגר הנלווה בשטח הפארק המטרופוליני המתוכנן."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully