וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק לישראל: הפסיקו את התקיפות בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.12.2008 / 14:36

נשיא מצרים הודיע כי יפעל לחידוש הרגיעה בין ישראל לחמאס, אך אמר כי מעבר רפיח יפתח רק כשהשליטה בו תושב לידי אבו מאזן

נשיא מצרים חוסני מובארק קרא לישראל להפסיק את מתקפותיה על רצועת עזה. בנאום שנשא בצהרים (שלישי) אמר מובארק כי ארצו פועלת להפסקת המתקפה הישראלית ולחידוש הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס. "מצרים לא תאפשר לאף אחד לסחור בסוגיה הפלסטינית", הבהיר. מובארק הטיל את מלוא האחריות למתרחש בעזה על ישראל, ואמר: "הפסיקו את התקפותיכם על העם הפלסטיני. סופו של כל כיבוש ליפול".

הדברים נאמרו לאחר ששלשום תקף שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-רייט, את חמאס, והטיל עליו את האחריות לאירועים בעזה. "מצרים הזהירה לאורך תקופה ארוכה, ומי שמסרב להבין את האזהרה - עליו לשאת באחריות", אמר. בנוסף, הוא הודיע כי ארצו תחזיר את השגריר המצרי בישראל במחאה על התוקפנות הישראלית בעזה. אבו אל-רייט דרש מישראל להפסיק את המתקפה בעזה "באופן מיידי". דברים אלו זכו לתגובות נזעמות בכל העולם הערבי.

מובארק אמר כי ארצו יזמה פתיחה של מעבר רפיח למקרים הומניטריים ולפלסטינים שנפצעו בתקיפות צה"ל, וכעת היא משקיעה מאמצים לפתוח את יתר המעברים לרצועת עזה. עם זאת אמר מובארק כי "נפתח את מעבר רפיח רק כשהשליטה בו תושב לידי אנשיו של יו"ר הרשות אבו מאזן". בנוסף קרא מובארק לאחדות בין כל הפלגים הפלסטינים, ואמר כי ארצו "לא תיקח חלק בניסיונות להפריד בין הגדה והרצועה". הוא הוסיף כי "הדם הפלסטיני אינו זול ואינו הפקר".

בתוך כך, נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (שלישי) כי על ישראל להפסיק את פעולתה בעזה. בפגישה שקיים אסד עם הסנטור האמריקאי ארלין ספקטר אמר, כי "ישראל צריכה להפסיק את מעשי הטבח נגד העם הפלסטיני, להסיר את המצור ולפתוח את המעברים באופן קבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully