וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משליך הנעליים על בוש: העלבתי, לא תקפתי

עידן דורנר

30.12.2008 / 14:23

משפטו של העיתונאי אל זאידי נדחה, לאחר שערער על ההחלטה להעמידו לדין באשמת תקיפה, ודרש לשנות את כתב האישום להעלבה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: איילת שולמן)

משפטו של העיתונאי העירקי שהשליך את נעליו על נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, כשהאחרון ביקר בבגדד, נדחה בשל ערעור על החחלטה להעמידו לדין באשמת תקיפה. כך מסר היום (שלישי) עורך דינו של העיתונאי. כתב הטלוויזיה מונתזר אל זאידי מואשם בתקיפה של ראש מדינה זרה, אישום שהעונש המירבי עליו הוא 15 שנות מאסר. זאידי השליך את שתי הנעלים שלו על בוש במהלך מסיבת עיתונאים וכינה אותו כלב.

כעת מבקש עורך דינו להפוך את האישום ל"העלבת ראש מדינה זרה" - אישום שהעונש המירבי עליו הוא שנתיים מאסר, בטענה שהשלכת הנעליים לא העמידה את בוש בסכנה ממשית. "האם שמעתם פעם על מישהו שנהרג מנעל?", שאל עורך הדין אל סעידי. "באירופה זורקים ביצים ועגבניות רקובות כדי להעליב. בעירק, השלכת נעליים היא סמל לחוסר כבוד".

דובר בית הדין הגבוה לצדק בעירק עבדול סאטר בירקדר אמר כי הבקשה תיבחן, דבר שיוביל לדחיית המשפט שאמור היה להיפתח מחר. ממשלת עירק גינתה את התקרית, שהפכה את זאידי לסמל בעירק ובמזרח התיכון. לפי הערכות, התמיכה הרבה לה הוא זוכה יגרמו לראש הממשלה אל מליכי לקוות להקלה בעונשו, לקראת הבחירות המוניציפליות שייערכו בעירק בחודש הבא.

עורך הדין של הנאשם האשים כי מרשו סבל מהכאות חמורות בעקבות התקרית. שני אחים שביקרו את זאידי בבית הכלא השמור בו הוא מוחזק טוענים כי יש חבלות רבות על כל גופו וכי שיניו שבורות. עורך הדין טען עוד כי בתחילה מנעו מזאידי ייצוג משפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully