וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: אבו מאזן נערך להשתלט על עזה

ניר יהב, כתבנו לעייני ערבים

30.12.2008 / 14:05

לפי אתר אינטרנט של חמאס, יו"ר הרשות פועל עם ישראל ומצרים להפיל את שלטון חמאס, ואף ביקש מישראל להתמקד בפגיעה בבכירי הארגון

"יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פועל בתיאום עם ישראל ומצרים להשתלט מחדש על רצועת עזה" – כך דיווח היום (שלישי) אתר אינטרנט המזוהה עם חמאס. לפי הדיווח, המסתמך על 'דו"ח חשאי', "אבו מאזן התקשר ביום ראשון ממצרים אל בכירי הרשות ברמאללה, וביקש מהם להקים חדר מבצעים כהכנה לקריסתו של שלטון חמאס בעזה".

לפי הדו"ח, חדר המבצעים אמור לכלול את שר הפנים ואת מפקדי מנגנוני הביטחון הפלסטינים בגדה "על מנת לעקוב אחר ההתפתחויות בעזה וכדי למלא את החלל שייפער כששלטון חמאס יקרוס". לפי האתר, הקמתו של חדר המבצעים נעשתה בתמיכת ישראל שהודיעה על כוונתה להפיל את שלטון חמאס, ולהחזיר את אבו מאזן לשליטה בעזה.

הדו"ח מציין עוד כי אבו מאזן מתכוון לשוב לקהיר לאחר שיבקר בירדן כדי לתאם עמדות עם המשטר המצרי לקראת אפשרות לשינוי המצב בעזה. מקורות אחרים דיווחו לאתר כי שעות ספורות לאחר תחילת המתקפה בעזה ביום שבת, התקשר יועצו של אבו מאזן, נימר חמאד, אל ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, כדי לבקש ממנו שהמתקפות יתמקדו בבכירי חמאס ובמוסדותיו.

בתוך כך, מקור מצרי מסר לסוכנות הידיעות "קודס פרס" כי לפני מספר שבועות נערכה פגישה בין בכיר פתח מוחמד דחלאן ושורה של בכירים ביטחוניים פלסטינים לבין צוות מודיעיני ישראלי, ודנו עמם בהשלכות של פעולה צבאית בעזה. לפי הדיווח, הפלסטינים הציגו לעמיתיהם הישראלים מידע מדויק על המטות הביטחוניים והצבאיים של חמאס בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully