וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הד ארצי מתאחדת עם NMC

עינב שיף

30.12.2008 / 10:33

רעידת אדמה בעולם חברות התקליטים: חברת NMC הודיעה על רכישת חברת הד ארצי הוותיקה בסכום של 4 מיליון שקלים

סוף השנה האזרחית מביא איתו את אחד השינויים הגדולים ביותר שידע עולם המוזיקה הישראלית: חברת התקליטים NMC הודיעה היום על רכישת חברת הד ארצי, בסכום של 4 מיליון שקלים. "מדובר במהלך אסטרטגי מתבקש עקב המצב הקשה בו מצוייה תעשיית המוסיקה", מסרה מנכ"ל NMC, פנינה אדרי. "הקנייה של חברת הד ארצי באה על מנת למנוע את סגירתה וסגירת חנויות טוואר רקורדס מהלך שהיה פוגע בכל ענף המוסיקה בישראל". כפי שפורסם בעבר, רשת טאוור רקורדס נמצאת בחובות, כמו גם חלק אחר מחטיבותיה של הד ארצי.

בהודעת NMC נאמר כי "חברת הד ארצי היתה נתונה בקשיים פיננסים גדולים מזה זמן מה. בכוונת NMC יונייטד להמשיך את הפעילות של הד ארצי, תוך ייעול תפעולה השוטף ושילובה במסגרת פעילות החברה". השלמת העסקה מותנית בקבלת אישור הממונה על הגבלים עסקיים לעסקה, תוך 120 יום.

בהד ארצי אישרו את דבר המכירה. גיל אדמוני, מנכ"ל הד ארצי, מסר לוואלה! תרבות כי "שום דבר לא נגמר עד האישור של הממונה להגבלים עסקיים, אך עסקת המניות הכל כולל הכל: חוזים, נכסים, התחייבויות, חובות – הכל". עוד אמר אדמוני כי אינו רואה עצמו משתלב בחברה תחת בעלותה של NMC. "צריך לתת ל – NMC לעשות את הדברים. אני לא מאמין שאשאר".

תגובות

בתגובה לעסקת הרכישה, מסרה ריטה, החתומה בהד ארצי כי "פנינה ומשה אדרי הם חברים טובים שלי. הם פועלים מאהבה בכל מה שהם עושים בתחום המוזיקה, הסרטים ובפעילויות הנוספות שלהם. אני מאחלת להם הצלחה רבה".

לעומת זאת, מיכה שטרית, המצוי בהליך משפטי כנגד הד ארצי במסגרת תביעת "החברים של נטאשה" כנגד החברה, אמר לוואלה! תרבות כי "אני לא מאמין שהממונה על ההגבלים יאשר את ההסכם הזה. מיזוג שכזה ייתן לחברות האלו בעצם מונופול על השוק הישראלי. הם יקבעו את המחירים, הם יקבעו את התמלוגים לזכויות היוצרים. זה ייצור מצב שאין בו תחרות בכלל, וזה הדבר הכי מסוכן לשוק המוזיקה הישראלי". באשר למשפט המתנהל מול הד ארצי, אמר שטרית כי "אנחנו ממשיכים בתביעה כרגיל. לא אכפת לנו מאיפה זה יבוא, העיקר שמישהו ישלם לנו. כל מה שאני אומר הוא שהמיזוג הזה הוא רע לתעשייה ואני אתנגד לו. מה אמנים אחרים יעשו? כל אחד והאינטרס שלו. אני אתנגד"

מחברת "עננה", אשר הד ארצי משמשת כחברת הפצה קבועה של אמניה, ביניהם מירי מסיקה, איה כורם ורבים נוספים, מסרו "אין תגובה".

הד ארצי: אלה תולדות

הד ארצי נחשבת לאחת משלושת חברות התקליטים הגדולות בישראל, יחד עם הליקון ו – NMC. החברה הוקמה ממש עם קום המדינה, כשבשנת 1950 הפכה לחברה בע"מ. לאורך שנים ייצגה החברה עשרות אמנים ישראלים נחשבים ואף התרחבה לתחומי המולטימדיה, ספרים, קלטות לילדים ועוד. בין אמני החברה כיום ניתן למנות את ריטה, קרן פלס, דנה אינטרנשיונל, אברהם טל, דין-דין אביב, עופר נסים ועוד. בנוסף, החזיקה הד ארצי בעבר קטלוג בין לאומי רחב, כמייצגת הבלעדית של חברת וורנר בישראל. לפני כשלוש שנים איבדה הד ארצי את הקטלוג והחליטה להתמקד בפעילות ישראלית בלבד. בנוסף, נקלעה גם חטיבת המולטימדיה של החברה לקשיים, כשאיבדה את זכויות ההפצה של משחקי הספורט המצליחים מטעם חברת EA. גם רשת חנויות המוזיקה של החברה, טאוור רקורדס נתקלה בקשיים עקב השינויים העולמיים בדפוסי צריכת הדיסקים ברחבי העולם.

הד ארצי הוקמה על ידי צבי לוין, ניצול שואה, ולאורך השנים הכניסה בעלי מניות ושותפים שונים להנהלתה. בשנת 1980 רכשה חברת "מודיעין", שחלק מקבוצות הבת שלה הוא העיתון מעריב, 50 אחוזים מהחברה. בשנת 1999 איגדה הד ארצי את חנויות טאוור רקורדס לרשת אחת. קבוצת מעריב מכרה את חלקה לאיש העסקים חנני רויכמן בשנת 2003, לאור קשייו הכספיים של מעריב. החברה ידעה מספר אירועים קשים בשנים האחרונות, ביניהן תביעתם המפורסמת של "החברים של נטאשה" כנגד החברה והסכסוך המתוקשר עם הראל סקעת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully