וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגשות בין ספינת חיל הים לספינת סיוע

יהושע בריינר וניר יהב

30.12.2008 / 9:44

על הספינה הפליגו 16 פעילי זכויות אדם, עיתונאים ורופאים. לדברי צה"ל, אין מדובר בהתנגשות מכוונת. ספינת הסיוע חזרה לקפריסין

ספינת קרב ישראלית התנגשה הבוקר (שלישי) בספינת סיוע הומניטרי שהפליגה מקפריסין לחופי עזה, וגרמה לה נזק. על הספינה הפליגו 16 פעילי זכויות אדם, עיתונאים ורופאים. היא נאלצה לשוב על עקבותיה.

לדברי גורם ביטחוני, הספינה הישראלית התקרבה לספינת הסיוע, אז ביצעה ספינת הסיוע פנייה חדה לעברה. ספינת הסיוע המשיכה בנסיעתה והשתיים התנגשו, כך עולה מתחקיר ראשוני של צה"ל. נזק קל נגרם לשתי הספינות. בשלב מאוחר יותר נענתה ספינת הסיוע לדרישת חיל הים שלא להתקרב לאזור עזה, שכן מדובר באזור לחימה, והיא לוותה בחזרה לכיוון לרנקה.

הפלסטינים טוענים כי ספינת חיל הים היא זו שהתנגשה בספינת הסיוע וגרמה לה לנזק. לדברי גורמים פלסטינים, לאור הנזק שנגרם לספינה, יש חשש לחיי הצוות שעל סיפונה. חבר הפרלמנט הפלסטיני מוסטפא ברגותי אמר כי "חיי הנוסעים בסכנה. מתקפה זו מצטרפת לשורת פשעים של ישראל נגד עזה. ישראל תוקפת עכשיו אפילו פעילי זכויות אדם שמזדהים עם תושבי עזה".

"לא צריך להיות מומחה גדול לספנות כדי להבין שאם הסטי"ל היה מתנגש בכוונה בספינת הסיוע, היא היתה שוקעת במקום", אמר לוואלה! חדשות גל פלמור, דובר משרד החוץ. "כנראה שהם ניסו לעשות שם תמרון מפתיע והתנגשו בסטי"ל. בכל מקרה, כל סיוע הומניטרי שמעוניינים להעביר לעזה נכנס רק דרך המעברים בישראל. יחד עם זאת, על הספינה היו יותר עיתונאים מציוד הומניטרי, מה שמוכיח שהמטרה האמיתית היתה לבצע פרובוקציה תקשורתית ופחות על מנת לסייע לתושבי עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully