וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה וחמישים אלף תלמידים לא למדו היום

נעמה טלמור

30.12.2008 / 15:27

לאחר הירי הקטלני אמש, הוחלט בפיקוד העורף כי ביישובים המרוחקים עד 30 ק"מ מהגבול עם עזה, לא יתקיימו לימודים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ענת ברק)

ועדת החינוך של הכנסת קיימה הבוקר (שלישי) בשדרות דיון דחוף בנוגע להיערכות מערכת החינוך למצב בעזה. בפתח הישיבה אמר חבר הועדה הרב מיכאל מלכיאור (התנועה הירוקה- מימד) כי " היו תגובות של פליאה על קיום הישיבה כאן אני חושב שזה חובתנו . אנחנו ככנסת ישראל נעשה הכול כדי שלא תהינה מגבלות תקציביות בתקופה הזאת וזו גם המגמה של משרד החינוך".

על פי הנתונים של ועדת החינוך, מאה חמישים אלף תלמידים לא הולכים היום לבית הספר, זאת בעקבות התרחבות מצב החירום למעגל השלישי, שכולל את היישובים אשדוד, גן יבנה, קריית גת, רהט ועוד. במידה ויתרחב מצב החירום גם למעגל הרביעי יגדל מספר התלמידים שלא הולך לבית הספר למאתיים אלף תלמידים. בתוך כך, במשרד החינוך החלו להפעיל את מערך התקשוב ללמידה מרחוק. בשלב זה רק במעגל הראשון של היישובים המרוחקים שבעה קילומטר מרצועת עזה. מהמשרד הודיעו כי הם נערכים להפעלת הלמידה מרחוק גם במעגלים נוספים.

שלומית עמיחי מנכ"לית משרד החינוך דיווחה על ההיערכות המיוחדת של המשרד למצב בשדרות ואמרה כי "אנחנו ערוכים באופן מלא, יודעים כיצד לעבוד. פתחנו שני מוקדים של פניות הציבור בירושלים ובמחוז הדרום. למוקד התקבלו כבר למעלה מאלף חמש מאות פניות. כמו כן שלוש מאות מורות חיילות הופנו לאזור הדרום והן נמצאות עם הילדים במרחבים המוגנים. עמיחי ציינה כי "יש לנו בעיה של פסיכולוגים. הבעיה היא האיוש של המשרות הללו והוא לא בעיה רק תקציבית אנחנו נערכים לאיוש של פסיכולוגים לתקופה של 3 חודשים וזה לא פשוט." בימים האחרונים החלו רשויות מקומיות שונות להציע לנייד פסיכולוגים מטעמן. הנושא נמצא בבדיקה.

עמירה חיים מנהלת מחוז הדרום במשרד החינוך אמרה כי " אנו ערוכים למצב חירום ושיגרת חירום המישור המרכזי שעליו אנו נשענים הוא החוסן הנפשי של הילדים . במשך השנים האחרונות הוכנו צוותי החירום למצב הזה. כאשר המבוגר האחראי בשטח הוא זה שעליו לתת את המענה ולעשות את הפלא הזה".

רשימת היישובים המלאה

אמש, אחרי המתקפה שגבתה את חייה של תושבת העיר אשדוד אירית שטרית, הוחלט בפיקוד העורף כי תלמידי העיר לא ישובו לספסל הלימודים. מוקדם יותר אמר דובר עיריית אשדוד אדי בן חמו לוואלה! חדשות כי "עיקר הבעיה היא במגזר החרדי, שבו ישנם מספר מבנים יבילים". הלימודים לא יחודשו הבוקר גם בערים אופקים, קרית גת, קרית מלאכי, רהט, אשקלון, נתיבות ושדרות, במועצה המקומית גן יבנה וביישובי עוטף עזה.

דובר עיריית אשדוד אדי בן חמו אמר אמש כי העירייה לא הופתעה כלל מהירי הקטלני שאירע בעיר: "נערכנו למציאות הזאת במשך זמן רב, לא רצינו שהיא תגיע אבל בסופו של דבר היא הגיעה. הצוותים שלנו עובדים בצורה מסודרת ועם הישמע הצפירה כל אחד הגיע לעמדה שלו ועשה את תפקידו". מוקד 106 של עיריית אשדוד פועל 24 שעות ביממה ובעירייה גם נפתח הלילה מרכז דח"ק שנותן שירותי תמיכה וסיוע לנפגעי חרדה והלם. מספר הטלפון: 08-8559882. כמו כן, רדיו דרום בתדר 101.5 ישמיע אזעקות אמת במקביל לאזעקות שיושמעו בצופרים.

פיקוד העורף הנחה השבוע את משרד החינוך שלא לקיים לימודים ביישובים הנמצאים בטווח של 20 קילומטרים מגבול עזה, אולם בעקבות הירי ביום שני, הוחלט למנוע קיום לימודים גם ביישובים שנמצאים בטווח של 30 קילומטרים מהרצועה.

הלימודים לא יחודשו כאמור בערים אשדוד, אופקים, קרית גת, קרית מלאכי, רהט, אשקלון, שדרות ונתיבות, במועצה המקומית גן יבנה וביישובים הבאים:

מועצה אזורית חוף אשקלון- נתיב העשרה, זיקים, יד מרדכי. גברעם, כרמיה. ברכיה, כוכב מיכאל, כפר סילבר, משען, בית שקמה, ניצנים, הודיה, בת הדר. ניצן ב', ניצן.

מועצה אזורית שדות נגב- סעד, עלומים. זמרת, כפר מימון, שובה, שוקדה, יושביה, תקומה, תושיה. זרועה, בית הגדי, גבעולים, מלילות, מעגלים, שיבולים, שרשרת.

מועצה אזורית מרחבים – פטיש, מסלול, רנן, פעמי תש"ז, שדה צבי, מבועים, ניר עקיבא, אשבול, קלחים, תלמי בילו. פדויים, בטחה, גילת, תפרח, אשל הנשיא, מחנה יפה

מועצה אזורית לכיש – שדה דוד, שחר, ניר חן, נהורה, נגה, עוצם, יד נתן, אחוזם, זוהר. שדה משה, מנוחה, לכיש.

מועצה אזורית בני שמעון – שובל, תאשור, ברוש, תדהר בית קמה, משמר הנגב, דבירה, גבעות בר.

מועצה אזורית מרחבים – נגבה, שדה יואב. גת, סגולה, ורדון, נחלה, קדמה, גלאון, אל עזי

מועצה אזורית שפיר – איתן, אבן שמואל, שלוה. עוזה, אלומה, משואות יצחק, נועם, מרכז שפירא, עין צורים, זבדיאל, זרחיה, שפיר.

מועצה אזורית באר טוביה- ביצרון, בית עזרא, ניר בנים, גבעתי, עזר, אמונים, כפר ורבורג, שדה עוזיה, אביגדור, עזריקם, באר טוביה, שתולים, אורות, תימורים, מחנה מרים, חצור אשדוד, ערוגות, כפר אחים, אחווה, תלמי יחיאל, ינון.
גן יבנה.
להבים.
גדרות- גן הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully