וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור על עונשו של שוטר שהרג פלסטיני

עדי שמחוביץ

29.12.2008 / 19:22

השוטר, תומר אברהם, הורשע לפני שנה בהריגת פלסטיני ונידון לשנת מאסר אחת בלבד. הפרקליטות: "העונש מחטיא את מטרות ההרתעה"

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) ערעור לבית משפט העליון על קלות העונש שניתן לתומר אברהם, שוטר מג"ב שהורשע לפני שנה בהריגת איאד אבו רעיה, שוהה בלתי חוקי פלסטיני, במהלך פעילות לאיתור שוהים בלתי חוקיים ביפו לפני כשנתיים. אברהם נידון על-ידי בית משפט המחוזי בתל אביב לשנת מאסר אחת.

בהודעת הערעור, שהגישה עו"ד אפרת ברזילי, נטען כי העונש שנגזר על אברהם אינו הולם את חומרת העבירות בהן הורשע: "העונש מחטיא את מטרות ההרתעה והוא סוטה במידה ניכרת ממדיניות הענישה הראויה. במקרים כמו המקרה הנוכחי יש צורך בהעברת מסר עונשי ברור, מרתיע ובלתי סלחני, כלפי המשיב וכלפי לובשי מדים אחרים כמותו", נכתב בערעור.

לפני כשנתיים, בעת פעילות לאיתור שוהים בלתי חוקיים ביפו, איתר צוות שוטרי מג"ב שלושה שוהים בלתי חוקיים באתר בניה בעיר. השוטרים עיכבו את השלושה, ביניהם אבו רעיה, לחקירה ולקחו אותם לחדר צדדי באתר, היכו אותם באלה והושיבו אותם כשפניהם לכיוון הקיר. בתוך כך, אברהם דרך את נשקו וכיוון את הרובה לעבר אבו רעיה, ובהיסח דעת לחץ על ההדק וגרם למותו.

לפני כשנה הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את אברהם בעבירות של הריגה ותקיפה הגורמת לחבלה ממשית בנסיבות מחמירות, וזאת לאחר שהודה בעובדות המיוחסות לו בכתב האישום. בתחילת נובמבר נידון אברהם לשנת מאסר אחת.

יו"ר סיעת רע"ם-תע"ל, ח"כ אחמד טיבי אמר לאחר גזר הדין: "המסר הוא ברור לשוטרים ולקצינים: אתה יכול להרוג ערבי – או שתוענש קל או שתקודם. מדובר בפסק דין שממחיש את ערכו של האדם הערבי על פי השקפת עולמם של שופטים בישראל. מערכת המשפט בישראל היתה והיא עדיין חלק בלתי נפרד מהאפליה המובנית נגד ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully