וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הרפואית: למגן את ביה"ח ברזילי

נעמה טלמור

29.12.2008 / 16:50

ד"ר יורם בלשר קרא לאולמרט למצוא פיתרון בדחיפות: "מיגון ביה"ח הוא נושא בעל חשיבות עליונה, ועליו לעמוד בראש סדר העדיפויות"

ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית, קורא לראש הממשלה אהוד אולמרט ולשר הבריאות יעקב בן יזרי למצוא פיתרון לאלתר למיגון בית החולים ברזילי באשקלון. "מיגון בית החולים הוא נושא בעל חשיבות עליונה המהווה פיקוח נפש ועליו לעמוד בראש סדר העדיפויות של ממשלת ישראל. בשגרת הקסאמים היומיומית וביתר שאת בימים אלו, בהם מתנהל מבצע צבאי ברצועת עזה".

בכירים בבית החולים "ברזילי" באשקלון, הזהירו ממצב של אסון במקרה של הסלמה נוספת בדרום. בית החולים עומד בחזית המערכה ולמרות זאת, החולים, הצוות הרפואי והמבקרים בו חשופים לפגיעות טילים. סגן מנהל בית החולים ד"ר רון לובל, אמר לוואלה! חדשות כי "עוד תהיה כאן קטסטרופה. כיום רוב בית החולים אינו ממוגן כלל ובניגוד לבית החולים "רמב"ם" בחיפה שסבל מבעיה דומה במלחמת לבנון השנייה, אנחנו בית החולים היחיד בעוטף עזה שקולט נפגעים, ולא מתחלק עם בתי חולים אחרים בנטל, לפחות לא בשלב הראשוני".

בזמן רגיעה יכול חדר המיון לקלוט בו זמנית בסך הכל 21 חולים ופצועים. בזמן ממושך דוחסים ב"ברזילי" מיטה לצד מיטה ומגדילים את יכולת הקליטה בעוד שש מיטות בלבד. ד"ר לובל: "אני משוכנע שתבוא הסלמה נוספת. ומה אז? אם זה ייפול חלילה בבית ספר או על בית החולים בחלקים הלא ממוגנים, יהיו כמויות של נפגעים ורק אז יתעוררו שם כולם?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully