וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים חסמו ציר תנועה מרכזי בת"א

נתיב נחמני, נעמה טלמור וניר יהב

29.12.2008 / 18:30

עשרות ערבים ויהודים שרצו להפגין מול שגרירות מצרים נגררו מהמקום בכוח על ידי שוטרים. היום התקיימו גם הפגנות ביפו, י-ם, ת"א וחיפה

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: יותם רונן, יוסי בדלוב ודייב שחר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

מאות ערבים ישראלים מפגינים הערב (שני) ביפו במחאה על המבצע ברצועת עזה. המפגינים מיידים אבנים וקוראים להפסיק את המבצע. המחאה החלה בשעה 17:00 והיתה שקטה יחסית, אך שעתיים לאחר מכן החלו מפגינים לחסום את שדרות ירושלים, ציר תנועה מרכזי המוביל מתל אביב דרך יפו לחולון ובת ים. המשטרה פועלת בכוחות מתוגברים על מנת לפתוח את ציר התנועה ולהשיב את השקט.

מוקדם יותר נרשמו עימותים קשים בהפגנה נוספת בתל אביב. עשרות ערבים תושבי הצפון ופעילי שמאל יהודים, הגיעו לתל אביב במטרה להפגין נגד התקיפה בעזה. המשטרה מנעה מהם לקיים את ההפגנה מול שגרירות מצרים, והם קיימו את ההפגנה בכיכר "בוני העיר" שברחוב בזל בעיר. לאחר כרבע שעה החלו עימותים קשים עם המשטרה, במהלכם גררו השוטרים בכוח את המפגינים מהמקום, ועצרו שישה. מול המפגינים ניצבו עשרות צעירים יהודים שהגיעו להביע את תמיכתם במבצע צה"ל ברצועה.

"השוטרים ניצלו את חוסר האהדה הציבורית והתנפלו על המפגינים במכות ואלות", סיפרנ אחת המפגינות. "אני ושתי מפגינות נוספות שניסינו להרגיע את שוטרי היס"מ זכינו למנת בעיטות, ותוך דקות אחדות מצאתי עצמי נגררת מהראש והכתפים על המדרכה עד לניידת, שם הם גילו "להפתעתם" שאני יהודיה ושיחררו אותי על המקום. את שני המפגינות הערביות כמובן דחפו בכוח פנימה".

גם ביפו הפגינו כ-200 בני אדם, רובם ערבים ומעט פעילי שמאל. ההפגנה התנהלה בשקט, כשמאבטחים אותה כוחות גדולים של משטרה. המפגינים החזיקו דגלי פלסטין, ושלטים עליהם נכתב "לעצור את הטבח בעזה". ראשי הקהילה שמרו על הסדר בהפגנה.

"בלי נאמנות אין תואר"

בתוך כך, גם הסטודנטים מתעוררים בעקבות פעולת צה"ל בעזה. הפגנות התקיימו היום באוניברסיטאות בירושלים, תל אביב וחיפה. בהפגנה של 300 סטודנטים באוניברסיטת תל אביב נגד פעולת ישראל בעזה, פרצה קטטה, לאחר שמספר פעילי ימין ניסו לשבור את המגאפון של המפגינים. כוחות גדולים של המשטרה הסתערו על ההפגנה וניסו לפזר אותה. שלושה מפגינים עוכבו לחקירה.

במקביל, למעלה מ-300 סטודנטים, ערבים ויהודים, הפגינו באוניברסיטת חיפה במחאה על המתקפה הצבאית של ישראל על עזה. בהפגנה השתתפו פעילי תא חד"ש, שהניפו דגלים אדומים ונשאו שלטים הקוראים להפסקת אש מיידית, להסרת המצור מעל עזה, ולעצירת הפגיעה בחפים מפשע. מול הפגנת השמאל התקיימה הפגנת-נגד של פעילי ימין.

הפגנה נגד צה"ל התקיימה גם באוניברסיטה העברית בירושלים. כ-100 סטודנטים, רובם ערבים מתנועת "בני הכפר" הניפו שלטים בגנות צה"ל, וקראו בערבית "ברוח ודם נפדה את פלסטין". מולם הפגינו כ-200 יהודים מתנועת "אם תרצו". בין הצדדים עמדו כוחות משטרה יס"מ וחצצו ביניהם.

עמית ברק מתנועת "אם תרצו", שמטרתה להחזיר את ערכי הציונות דרך הקמפוסים, סיפר: "אנחנו הנפנו מעל 20 דגלי ישראל, כמו גם שלטים שכתוב כי אנו תומכים בתושבי עוטף עזה. שרנו את התקווה, ירושלים של זהב, עם ישראל חי". ברק כמר כי "אנו קוראים לאוניברסיטה להתחיל ולעצור את פעילותם של תאים ערביים. ראשי הארגון של "בני הכפר" יושבים בכלא על תמיכה בטרור והאוניברסיטה מאפשרת את כל זה".

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), יו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת, אמר היום בהתייחסו להפגנות נגד פעולת צה"ל בעזה, כי "גל הפגנות הסטודנטים היום הוא חלק מקמפיין ההסתה המתמשך שמנהלות התנועות הערביות בישראל. לא ייתכן שסטודנטים המקבלים סבסוד לימודים מהמדינה יקראו נגד חייליה ויתמכו באויביה". הוא הוסיף כי "חייבים להבין כי בלי נאמנות אין תואר, לכן אני קורא למוסדות האקדמיים להרחיק מיידית מספסל הלימודים כל סטודנט המפגין הזדהות ותמיכה עם איובי ישראל ועם ארגוני הטרור בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully