וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לחמאס: "הפגיעה תהיה משמעותית יותר"

יהושע בריינר ופנחס וולף

29.12.2008 / 19:54

כך אמר רה"מ בתום הערכת מצב שקיים בקריה. ברק: "אם לא יופסק לאלתר הירי, תעשה ישראל שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה"

"יש עוד מטרות, ואם הירי לא ייפסק תהיה פגיעה משמעותית יותר", אמר הערב (שני) ראש הממשלה אהוד אולמרט בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים בקריה. בפגישה השתתפו גם שר הביטחון אהוד ברק, שרת החוץ ציפי לבני, ראש השב"כ, ראש המוסד והרמטכ"ל.

במהלך הערכת המצב, סיכמו ראשי מערכת הביטחון את פרטי המבצע עד כה. לדברי גורמי הביטחון, הנהגת החמאס ירדה למחתרת וכעת היא איננה בקשר עם אנשיה ועם גורמי הממשל.

כמו כן, כדי להימנע מפגיעה באזרחים, צלצל צה"ל ל-90 אלף בתי אב בעזה ופיזר מאות אלפי כרוזים. ההנחיה של ראש הממשלה היא "אגרוף ברזל מול החמאס וכפפות של משי מול האוכלוסייה".

צה"ל ערוך למבצע קרקעי

מוקדם יותר, קיים שר הביטחון הערכת מצב בלשכתו, וקבע כי צה"ל ייצא לפעולה קרקעית אלא אם כן יופסק הירי לעבר תחומי ישראל. "אם לא יופסק לאלתר הירי הנפשע והמכוון לעבר אזרחי ישראל", אמר ברק, "תעשה ישראל שימוש בכל האמצעים ודרכי הפעולה החוקיים שעומדים לרשותה כדי לגרום לאויב להפסיק את הפעילות התוקפנית והבלתי חוקית כנגד אזרחיה". בדיון השתתפו ראשי מערכת הביטחון, בהם הרמטכ"ל גבי אשכנזי ובכירים בשב"כ.

בצל מטח הרקטות אל עבר יישובי הנגב, בצה"ל ממשיכים להיערך לקראת כניסה קרקעית אל רצועת עזה. על גדר המערכת כבר סיימו יחידות צה"ל את ההיערכות שלהם לקראת הכניסה, כעת ממתינים בצה"ל לקבלת האישור להתחיל בפעולה היבשתית. במערכת הביטחון מדגישים כי על אף מזג האוויר החורפי באזור הדרום ובאזור הרצועה, אין כוונה להפסיק בפעילות הצבאית וכי הדבר לא יימנע את המבצע הקרקעי.

גורם צבאי בכיר אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו ממתינים לתנאים אופטימליים כדי להתחיל במהלך קרקעי אפקטיבי. נדרשת סבלנות מהדרג המדיני". גורם צבאי אחר אמר כי "החיילים מבינים את האחריות הכבדה שמונחת על הכתפיים שלהם כשלחלקם יש משפחות בעורף. כולם כאן נמצאים בכוננות גבוהה וממשיכים בהכנות לקראת הכניסה".

צה"ל הכריז על שטח צבאי סגור באזור שבין קיבוץ יד מרדכי לרצועת עזה ובכבישים סמוכים ליישובי עוטף עזה: מצפון לזיקים לאורך כביש 3411 וכן לאורך כביש 34 מיד מרדכי ועד הכניסה לשדרות. כביש 232 הוכרז אף הוא כשטח צבאי סגור.

"יש להישאר במרחבים מוגנים"

במהלך היום נורו אל עבר יישובי הדרום 54 רקטות. הרקטות נורו לעבר אשקלון, שדרות, נתיבות וכן יישובים נוספים בעוטף עזה. בסך הכל תקף צה"ל מהבוקר כ-70 יעדים ברחבי הרצועה. לפנות בוקר תקף צה"ל את מרכז הפיתוח של חמאס, באוניברסיטה בעזה, שם, לטענת גורמים בצה"ל, פעלו מומחים מטעם הארגון לשיפור טווח הרקטות. בנוסף נכנס הבוקר גם חיל הים לרשימת התוקפים, כשבבוקר תקפו הספינות מספר מטרות על קו החוף העזתי, בהם מוצבים עמדות תצפית של הפלסטינים.

הבוקר הותקף גם ביתו של ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הנייה ולשכתו. בצה"ל ממשיכים בכל העת בתקיפות ברצועה, ואף תוקפים יעדים שנפגעו במהלך השלב הראשון של מבצע '"עופרת יצוקה" בשבת, אולם לא הושמדו כליל.

בפיקוד העורף תגברו בצורה משמעותית את מספר החיילים באזור, לאזורים שנפגעו מירי הרקטות הגיעו יחידות החילוץ וההצלה של הפיקוד העורף לסייע בפינוי הנפגעים. גורמים בפיקוד הביעו זעם על מה שהם מגדירים שאננות של חלק מהאזרחים. "לא ברור לי מדוע אנשים מתעקשים להסתובב ברחובות בזמן אזעקות, או להגיע לאתרי הנפילות", אמר גורם בפיקוד, "הדבר מסכן חיים לא רק שלהם אלא גם את חייהם של כוחות ההצלה. אנו שבים ומבקשים להקשיב להוראות של גורמי ההצלה ולהישאר במרחבים מוגנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully