וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "ישראל תספוג אבידות רבות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.12.2008 / 16:18

מזכ"ל חיזבאללה קרא לאינתיפאדה שלישית בפלסטין ובכל מדינות ערב. במצרים ובאירן יצאו המונים להפגין נגד פעולת ישראל בעזה

עשרות אלפי מפגינים לבנונים נענו היום (שני) לקריאתו מאמש של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, והגיעו למגרש הכדורגל "א-ראיה" שבביירות כדי להביע את הזדהותם עם תושבי עזה.

בדברים שנשא בפני משתתפי הפגנת הענק, אמר נסראללה כי ישראל וארה"ב מתנגדות לשלטון חמאס בעזה, משום שהוא אינו מוכן לקבל את התכתיבים שלהן. "לארה"ב לא אכפת שמדובר בממשלה איסלמית או לאומית או קומוניסטית. מה שאכפת לה הוא שהממשלה הזו תסכים למכור נפט במחיר נמוך", אמר.

נסראללה אמר בנאומו עוד כי אם ישראל תחליט להיכנס קרקעית לרצועת עזה, "היא תספוג אבידות רבות". בדומה לבכיר חמאס חאלד משעל, מזכ"ל חיזבאללה קרא גם הוא ל"אינתיפאדה שלישית בפלסטין ובכל מדינות ערב". לדבריו, "בפעולתה בעזה מנסה ישראל לפגוע בהתנגדות, ברצון הפלסטיני ובדבקות בזכויות".

"לעצור את רצח הפלסטינים"

בתוך כך נערכו הפגנות גם באירן ובמצרים. בהפגנה באירן התאספו עשרות אלפי בני אדם ברחבת 'פלסטין' בבירה טהרן, שקראו "מוות לאמריקה, מוות לישראל" ונשאו שלטים שעליהם נכתב כי יש להסיר את ישראל ממפת העולם.

במצרים, כ-30 אלף מצרים הפגינו במשך שעות ארוכות במרכז קהיר נגד פעולת צה"ל ברצועת עזה. המפגינים קראו קריאות נגד "הטבח הישראלי בעזה" ו"רצח הפלסטינים", והביעו הזדהות עם תושבי רצועת עזה. המפגינים גינו את המשטרים הערביים, בתוכם הממשל המצרי, על כך ש"נטשו את הפלסטינים ושתקו לנוכח הטבח בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully