וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 הרוגים בסדרת תקיפות חיל האוויר בעזה

ניר יהב ויהושע בריינר

29.12.2008 / 18:25

הפלסטינים מדווחים כי בתקיפת צה"ל בצפון הרצועה נהרגו 7. קודם לכן נהרגו אנשי ג'יהאד בחאן יונס. מספר ההרוגים עומד על 350

דובר צה"ל

(צילום: דו"צ, עריכת וידאו: נעמה דרור)

חיל האוויר תקף לפני זמן קצר (שני) בשכונת ג'בליה שבצפון רצועת עזה משאית חמאס שלדברי צה"ל הייתה עמוסה בעשרות טילי גראד. המשאית נפגעה וטילי הגראד התפוצצו בכיוונים שונים. על פי הערכת צה"ל מדובר בטילים שחמאס ביקש להעביר למקום מסתור מחשש שמיקומם הקודם יותקף על יד צה"ל או על מנת לקרבם לאתרי שיגור. הפלסטינים מדווחים כי הותקף בית במחנה הפליטים ג'בליה. שני אנשים נהרגו ו-35 נפצעו.

כמו כן, תקף חיל האוויר יעדים נוספים ובהם מתקנים ומפקדות של חמאס ואתרי שיגור נוספים. עיקר התקיפות נעשו בצפון הרצועה ובמרכזה. מנהרה הופצצה בדרום הרצועה.

מקורות פלסטינים מדווחים כי שבעה בני אדם נהרגו הערב בתקיפה של חיל האוויר על ביתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, מאהר זקות, בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה. הפלסטינים מדווחים עוד, כי מספר ההרוגים ברחבי הרצועה הוא גדול הרבה יותר משפורסם משום שפלסטינים רבים נקברו מתחת להריסות הבתים והמבנים שהופגזו. מתחילת הלחימה נהרגו 350 פלסטינים ברצועה.

במהלך היום תקף חיל האוויר בתים רבים של בכירים בזרוע הצבאית של חמאס, אולם חלקם כלל לא היה בבית בשעה שבתיהם הותקפו. לפי דיווחים מעזה, הדרג הפוליטי של חמאס ירד למחתרת ומסתתר מפני ההפצצות הישראליות.

חוסל בכיר בגיבאד האיסלמי

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים כי בתקיפת חיל האוויר ממזרח לחאן יונס נהרגו חמישה פלסטינים. אחד ההרוגים הוא זיאד אבו טיר, מפקד בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס, שלושה מהם פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד, ועוד ילד בן 8, בנו של אחד הפעילים. הפלסטינים מדווחים בנוסף כי שומר בבית ספר השייך לסוכנות הסעד של האו"ם נהרג בתקיפת צה"ל באזור אל-קרארה ליד חאן יונס. בצה"ל אישרו שאבו טיר אכן חוסל במבצע משותף של חיל האוויר והשב"כ.

בתגובה לחיסול פעיליה, הודיעה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי כי תגיב בעוצמה. "הפשע הציוני הזה לא יעבור ללא עונש", מסרה. "האויב ישלם מחיר על פשעיו ועל השואה שהוא מבצע נגד לוחמינו ובני עמנו ברצועה".

בתקיפה של חיל האוויר הבוקר הופצצו משרדיו של ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה, והותקפו כלי שיט, שככל הנראה העביר אמצעי לחימה, ומוצבים של חמאס. גורמים פלסטינים טוענים כי במהלך הלילה תקף חיל האוויר מספר יעדים, ביניהם מבנה הסמוך לביתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה.

כמו כן הותקפה האוניברסיטה האיסלמית ברצועת עזה. בתקיפות נהרגו שבעה בני אדם, בהם תינוק ושלושה אחים. על פי הדיווחים, בתקיפות צה"ל נהרגו 11 בני אדם, בהם ילדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully