וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סופרים גופות ובמקביל סופרים מנדטים"

ניר יהב ופנחס וולף

29.12.2008 / 14:12

חברי הכנסת הערבים תקפו את הפעולה בעזה והוצאו מהמליאה לאחר שהתפרצו לנאום נתניהו. ליברמן: "הח"כים הערבים - גיס חמישי"

גדעון צנטנר

(צילום:ערוץ הכנסת, רויטרס, עריכת וידאו: :גדי וינסטוק)

מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון מיוחד בעקבות הפעולה ברצועת עזה. הדיון הפך עד מהרה לעימות בין חברי כנסת מהימין לחברי כנסת מהמפלגות הערביות.

במהלך הדיון הוציאה יו"ר הכנסת דליה איציק שני חברי כנסת ערבים לאחר שהתפרצו בקריאות במהלך נאומו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. חבר הכנסת מוחמד ברכה (חד"ש) קרא לעבר נתניהו: "כמה מלחמות יש בתפריט שלך, ביבי?", ח"כ גדעון סער מהליכוד התפרץ לעברו בתגובה וקרא לו "לך לביקור הזדהות בעזה", ברכה השיב לו "הייתי הולך אם רק הייתי יכול". גם חבר הכנסת טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) הוצא מהדיון. השניים נקראו לסדר שלוש פעמים והוצאו מהמליאה.

"הוקיעו את הקיצונים"

חברי הכנסת מטעם מפלגת בל"ד החליטו להחרים את ישיבת הכנסת. בהודעה שפרסמה המפלגה נמסר כי חברי בל"ד לא רצו לקחת חלק ב"מסע ההסתה נגד הפלסטינים ובריקוד על הדם". עוד מסרו כי "חברי הכנסת של המפלגות הציוניות, שתומכים בהמשך הפעולה, ניצלו את הבמה בכנסת עבור קמפיין הבחירות שלהם על חשבון פשעי המלחמה ברצועה. הם מתחרים ביניהם באיומים כלפי הפלסטינים". יו"ר המפלגה ח"כ ג'מאל זחאלקה מסר כי אל מול הקונצנזוס הישראלי התומך במלחמה, על הפלסטינים להתאחד כדי לעמוד אל מול המתקפה ומול פשעי המלחמה שמבצעת ישראל.

נציגי מפלגות הימין שעלו לנאום תמכו בהמשך הפעולה וקראו למנהיגי ערביי ישראל לנהוג באיפוק ולהפגין את נאמנותם לישראל. יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי ערביי ישראל שמזדהים עם חמאס הם אויבים שמבצעים מעשה בגידה. "האנשים האלה משמשים כגיס חמישי - חברי הכנסת הערבים במשכן הם הזרוע המדינית של חמאס. אנו נמצאים בזמן מלחמה, הזדהות עם האויב היא בגידה ויש צורך לגרש את כל מי שמסית יום יום נגד ישראל". ליברמן הוסיף כי הוא מאמין שרוב ערביי ישראל נאמן למדינה ואמר כי הגיע הזמן שערביי ישראל יראו מנהיגות מתונה שתכריז על נאמנותם למדינה.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו קרא לפיטוריו המיידיים של השר ראלב מג'אדלה שהחרים את ישיבת הממשלה במחאה על הפעולה בעזה. נתניהו פנה מעל הבימה לערביי ישראל ואמר "הוקיעו את הקיצוניים מביניכם ואתם הקיצוניים - הישמרו לכם, אנו נפעל ביד ברזל. אזרחות כרוכה בזכויות אבל גם בחובות ובראשם נאמנות מלאה למדינה".

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) קרא להפסיק את המבצע בעזה ולהגיע להפסקת אש. "כל מה שאנחנו אומרים - בואו נחסוך בחיי אדם". טיבי טען כי מטרת המבצע הוא לגרוף רווח פוליטי, "יש מי שסופר גופות ובמקביל סופר מנדטים. היש דבר אכזרי מזה? גופות תמורת מנדטים?". לדבריו, הדבר תקף בעיקר ביחס למפלגת העבודה.

במפלגת העבודה זעמו על דבריו של ח"כ אחמד טיבי. ממטה המפלגה נמסר כי, "מדובר בדברי בלע והסתה שכל תכליתם הוא להסית את ערביי ישראל ולצבור הון פוליטי על חשבון המערכה בעזה. טיבי יודע היטב כי ישראל הבליגה ממושכות עד שפתחה במתקפה כדי לגונן על אזרחיה, אולם הוא אינו מתאפק, והוא מתעקש לעשות לעצמו הון פוליטי באמצעים בלתי לגיטימיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully