וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: מתנגדי הממשלה חוסמים את הפרלמנט

עידן דורנר

29.12.2008 / 14:28

תומכיו של רה"מ המודח תקסין חסמו את בית הנבחרים וגרמו לרה"מ הנוכחי לדחות את נאומו. הם מבטיחים להפגין עד שייערכו בחירות

אלפי מפגינים נגד הממשלה חסמו היום (שני) את הפרלמנט בתאילנד וכפו על ראש הממשלה וג'אג'יבה אבהיסיט לדחות את נאומו בנושא המשבר הכלכלי, המאיים להכניס את המדינה למיתון. בנאום, שנדחה למחר בבוקר, צפוי ראש הממשלה להכריז על שורה של צעדים שתפקידם לסייע לכלכלה המקומית, המתבססת על ייצוא ותיירות.

תקסין שינוואטרה האשים את אבהיסיט בגניבת השלטון. תומכיו, המכונים "חולצות אדומות" בשל צבא בגדיהם, מבטיחים להמשיך בלחץ עד שיכפו עריכת בחירות כלליות במדינה. הממשלה הקודמת, שהונהגה על ידי גיסו של תקסין, נאלצה להתפטר לאחר ששלוש מפלגות מהקואליציה פורקו על ידי בית המשפט. לפי החוקה בתאילנד, ממשלה חדשה לא יכולה להתחיל לפעול באופן רשמי עד שהיא מוסרת את הצהרת המדיניות שלה לנבחרי העם.

המשבר הפוליטי בתאילנד הביא להחלפת ארבעה ראשי ממשלה בשנה האחרונה והוציא לרחובות אלפי מפגינים, שבין היתר חסמו את שדה התעופה המרכזי של בנגקוק, דבר שגרם לפגיעה בתיירות ובהשקעות הזרות במדינה. המפגינים היו מתנגדיו של תקסין ושל ממשלת גיסו, והם מכונים "החולצות הצהובות".

תקסין עצמו נאלץ להימלט מהמדינה בהפיכה צבאית בשנת 2006, לאחר שהואשם בשורה של מעשי שחיתות. הצבא תפס את השלטון, עד לבחירות בדצמבר 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully