וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוהרים קדימה

אורלי נירן יהלום

29.12.2008 / 14:15

הסוס מזכיר לנו להישאר מחוברים לעוצמה הפנימית שלנו גם כשאחרים מנסים לרכוב עלינו. על הסוס כחיית טוטם - חיות אדם

טוטם הסוס הוא סמל לחופש, מסעות ועוצמה. ביות הסוס אפשר לאדם את פריצת גבולות הקהילה או השבט והכרת תרבויות אחרות, רחוקות ושונות מאלו המוכרות לו. הוא מייצג סובלנות ואת היכולת לקבל ולחיות בשלום עם האחר, זה שמנהגיו שונים משלנו.

בויקיפדיה מתואר הסוס כבהמה גדולה בעלת ארבע רגליים המסוגלת לשאת משאות כבדים ולפתח מהירויות רכיבה גדולות. עבור האדם הרכיבה על הסוס נתפשת כמובנת מאליה, אך יש כאלו החושבים אחרת: שהאדם רתם את כוחו של הסוס לצרכיו האישיים והסוס כלל לא נועד לרכיבה וזו אפילו מזיקה לו.

לסוסים יש כוח סבל רב וסיבולת יוצאת דופן. הם תומכים ללא לאות, בעלי נכונות לעזור, מסורים ונאמנים. הסוסים הם משתפי פעולה אמיתיים עם האדם: החל מחרישה, גרירת עגלות וסחיבת משאות ועד לריפוי אנשים עם מוגבלויות. האדם אפילו השתמש בסוסים כסוסי מלחמה וכך נוצר חיל הפרשים.

לעבור דרך העולמות

אנשי הסוס הם אותנטיים, ידידותיים ומלאי רגש. הם נאמנים ויודעים לתמוך מכל הלב. בגלגל המזלות האסטרולוגי, מתקשר הסוס למזל קשת, המתואר כאוהב טבע, מרחבים ומסעות. על פי האסטרולוגיה הסינית, מי שנולד בשנת הסוס שואף למצוינות והתקדמות בחיים, כמו הסוס שדוהר קדימה. בסין מאמינים שלאנשי הסוס יש כוח משיכה המתקשר למיניות וכוח שכנוע ייחודי.

במיתולוגיה היוונית ראו בסוס סמל לצ'קרת הבסיס, לכוחו של הקונדליני ולעוצמה פיזית ומינית. בנוסף, אילוף סוסים התקשר ליכולת לשלוט בדחף המיני ודחפים נוספים. במיתולוגיה היוונית העתיקה, מרכבתו של הליוס אל השמש הייתה רתומה לארבעה סוסים, סמל לחיבור בין השמש - יסוד האש והאון הגברי.

אצל האינדיאנים הסוס סימל עוצמה אישית, שליטה ובקרה על הסביבה, וגניבת סוסים העידה על כוח. האינדיאנים זיהו בסגולת הסוס קשר גם למסעות אסטרליים, ליכולת לעבור דרך העולמות, כדי לקבל מידע וכוחות של ריפוי. טד אנדרוס בספרו "שפת החיות" מספר, כי הסוס מתקשר לטקסי קבורה וליכולת לעבור לעולם הבא ולחזור ממנו. יש הטוענים שלסוסים יכולת לחוש בנסתר ולזהות את כוחותיו החיוביים או השליליים של האדם הניצב מולם. התוף השמאני מכונה גם "סוסו של השמאן", מכיוון שהוא מאפשר את הדהירה או המעוף של הנשמה לעולמות אחרים.

עוצמה לצד רכות

הסוס מלמד אותנו להתגבר על קשיים פיזיים ורגשיים, בעזרת הגדרת מטרות והכמיהה אליהן, בין אם המטרות האלו הן קריירה או גילוי ארצות רחוקות. כחיית טוטם יצור אצילי זה מלמד אותנו לתמוך בזולת. הסוס הוא תומך בכל הוויתו: זוהי עוצמה הנובעת מאכפתיות, חמלה, נכונות לתמוך באחר ויכולת להביא את כל כשרונותינו לידי ביטוי.

את העוצמה והכוח הפיזי של אנשי הסוס תמיד מלווים רכות, אהבה, חופש ונתינת אמון. בטבע הסוסים חיים בעדרים. לאנשי הסוס חשוב לחוש שגומלים להם על תמיכתם ולחוש נאהבים וחלק מהעדר או השבט. סרטים כמו "הלוחש לסוסים", על פי ספרו של ניקולס אוונס, או "סוס פרא" המצוייר, מלמדים אותנו על סגולותיו הייחודיות של הסוס. הסוס מזכיר לנו להישאר במרכז שלנו מחוברים לעוצמה הפנימית גם כאשר אחרים מנסים "לרכוב עלינו". הוא מזכיר לנו בעדינות ואהבה רבה שכל הדרכים לגיטימיות ולכל אדם יש את הזכות לצעוד בדרך האדומה המקודשת על פי השקפתו ואמונותיו.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully