וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן החלו לגייס מתנדבים להילחם בישראל

עידן דורנר

29.12.2008 / 12:42

קבוצה של קיצונים מוסלמים שלא קשורה לממשל החלה לבצע רישום לשליחת מתנדבים לעזה. לדבריה עד כה היא גייסה 1,100 מתנדבים

קבוצה של אנשי דת קיצוניים באירן החלה להחתים מתנדבים שיילחמו ברצועת עזה, בתגובה למתקפה של ישראל, שגבתה עד כה את חייהם של יותר מ-300 פלסטינים. הקבוצה מספקת למתנדבים טפסים בשם "טפסי רישום להצבה בעזה". לדברי אנשיה, יותר מ-1,100 אנשים נרשמו להילחם עד כה. כך מסרה סוכנות הידיעות האירנית "פארס".

הקבוצה אף מפעילה אתר אינטרנט: www.rohaniatmobarez.com , בו היא קוראת לאירנים להתנדב במהלך השבוע הקרוב ללחימה "באויב הציוני", בדרך צבאית, כלכלית או תעמולתית. הקבוצה, המונהגת על ידי כמה אנשי דת מובילים, טוענת כי היא לא פועלת בשיתוף פעולה עם הממשל האירני ומדגישה כי מדובר ביוזמה פרטית.

בנוסף, גם קבוצת מוסלמים קיצונים באינדונזיה הודיעה היום כי בכוונתה לגייס כאלף מתנדבים שיילחמו ברצועת עזה נגד ישראל. מנהיג הקבוצה, המכונה "מגיני החזית האיסלמית", אמר כי תהליך הגיוס יחל בימים הקרובים, וכי הם יעברו הכשרה במחנות אימונים באינדונזיה. לדבריו, המתנדבים מוכנים למות למען המטרה והם יקבלו כרטיס בכיוון אחד לאזור.

מנהיגה העליון של אירן האייתולה עלי חמנאי פרסם אתמול פסק הלכה, המצווה על המוסלמים בכל העולם להגן על הפלסטינים "בכל דרך אפשרית". מדובר בהצהרה רשמית של ההנהגה הדתית החשובה במדינה. הוא הוסיף כי כל מי שייהרג בפעולה ייחשב לשאהיד.

דובר משרד החוץ האירני חסן קשקאווי אמר כי אירן מתכננת לשלוח היום לחופי עזה ספינה ועליה סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. לדבריו, "אירן הכינה את הסיוע הראשון הכולל תרופות לעזה. כעת אנו מכינים את המטען השני".

אתמול הפגינו ברחבי אירן עשרות אלפים נגד הפעולה הישראלית בעזה. המפגינים שרפו דגלי ישראל וארה"ב ודרשו תגובה חריפה יותר נגד ישראל מצד הארגונים הבינלאומיים כדי לעצור את המתקפה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully