וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לבנון מתגבר כוחות מחשש להתלקחות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.12.2008 / 10:13

בלבנון חוששים מפעולת חיזבאללה שעלולה לפרוץ כמחאה על פעולת צה"ל בעזה. חיזבאללה הודיע כי אין בכוונתו לפתוח חזית שנייה

צבא לבנון וכוח יוניפי"ל הפרוש בדרום לבנון תגברו את כוחותיהם בגבול ישראל ובחלקים נרחבים בלבנון. בכיר צבאי לבנוני מסר היום (שני) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי כוחות רבים נשלחו בעיקר אל האזור מדרום לנהר הליטני מחשש לפעולה שעלולה לפרוץ במחאה על פעולת צה"ל בעזה. במקביל, מפקדת צבא לבנון ביטלה את חופשות החיילים והורתה להם לשוב ליחידותיהם "על רקע הפעולה בעזה".

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח כי נשיא לבנון מישל סלימאן, יו"ר הפרלמנט נביה ברי וראש הממשלה פואד סניורה קיבלו הבטחה מהנהגת חיזבאללה לפיה אין בכוונת הארגון "להצית את דרום לבנון", משום שלדברי חיזבאללה, אין לארגון אינטרס לעשות כך. אתמול דיווחו מקורות בחיזבאללה לעיתון "אל-חיאת" כי הארגון אינו מתכוון להגיב על המתקפות הישראליות בעזה ולפתוח חזית שנייה. לדבריהם, לחיזבאללה אין אינטרס "לאיים על היציבות בדרום לבנון".

צבא לבנון מצא בשבוע שעבר שמונה טילי קטיושה שכוונו לעבר ישראל. לפי הדיווחים, לקטיושות הוצמדו שעוני עצר שהופעלו והיו אמורים לשגר את הטילים ב-22:00 בלילה. לאחר מציאתם הודיעו כוח יוניפי"ל וצבא לבנון כי הם מתגברים את כוחותיהם באזור דרום לבנון. דוברת יוניפי"ל, יסמינה בוזיאן, אמרה כי הכוח הבינלאומי יגביר גם את כמות הסיורים במקום במטרה לשמור על הביטחון ולשפר את אמצעי האבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully