וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ופצועים במטח רקטות באשקלון

יהושע בריינר

29.12.2008 / 17:04

רקטת גראד פגעה באתר בנייה במרכז אשקלון. אדם אחד נהרג ו-4 נפצעו. מצבו של אחד הפצועים מוגדר קשה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

במטח רקטות על העיר אשקלון נהרג הבוקר (שני) אדם אחד ונפצעו עוד ארבעה. מצבו של אחד הפצועים מוגדר קשה, השאר נפצעו באורח בינוני עד קשה. עוד 18 בני אדם פונו לבית החולים "ברזילי" בעיר לאחר שלקו בחרדה.

סמוך לשעה 9:30 פגע גראד באתר בנייה במרכז העיר. דקות ספורות לאחר מכן נפלו עוד מספר רקטות בשטח העיר, אחת מהן בשכונת מגורים בדרום העיר ואחת במרכז העיר. באחת הנפילות נגרם נזק למבנה.

ההרוג הוא פועל שעבד באתר הבניין שספג את פגיעת הגראד. הפצועים, פועלים בדואים ופלסטינים שעבדו במקום, פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "ברזילי" בעיר. אחד מהפצועים סיפר לוואלה! חדשות, כי "היינו על הפיגומים והייתה אזעקה אבל לא היה לנו לאן לברוח, הרקטה נפלה ממש בין הפועלים וכולם התפזרו לכל הכיוונים".

ראש עיריית אשקלון בני וקנין היה מהראשונים שהגיעו לזירת האירוע. "הייתי במרחק של חמישים מטרים מהנפילה, חשבנו שזה נפל עלינו", סיפר וקנין. לדבריו, "הגענו ראשונים, אני והנהג שלנו ורצנו לסייע לפצועים. כבר בתחילה ראינו שאחד מהם פצוע קשה מאוד. ביחד איתו היו עוד שלושה פצועים קשה".

ראש הממשלה אהוד אולמרט התקשר לראש עיריית אשקלון, בני ועקנין, לאחר נפילת הרקטה ואמר לו כי "זוהי מלחמה גם על העורף וגם על החזית, וחשוב לשמור על התושבים". ועקנין אמר לוואלה! חדשות כי הפועלים שנפגעו מרקטת הגראד מוקדם יותר לא שמעו להוראות ולא נכנסו למרחב המוגן. "אסור לאנשים להיות שאננים ולהגיד לי זה לא יקרה. כשנשמעת האזעקה על כולם לרוץ למרחבים ולהאזין להוראות פיקוד העורף".

משה ניסים, תושב אשקלון סיפר לוואלה! חדשות: "אני גר סמוך למקום וראיתי את הפגיעה הישירה, ישר רצתי למקום אבל ראיתי את הפועלים שוכבים מפוזרים בכל האזור, אחד מהם עם פגיעת ראש קשה. ניסיתי לפנות אותו, רצתי להביא אלונקה אבל היה מאוחר מדי".

משעות הבוקר נורו לעבר שטחי ישראל 52 רקטות קסאם וטילי גראד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully