וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשך הירי: רקטות באשקלון ובחבל אשכול

28.12.2008 / 16:50

שבע רקטות קסאם וחמש רקטות גראד נפלו במועצה האזורית אשכול ובאשקלון וסביבותיה. מאז תחילת המבצעו נורו מעל 80 רקטות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

רקטת גראד נפלה אחר הצהרים (ראשון) מדרום לאשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במקביל, התפוצצו שבע רקטות קסאם בתחומי המועצה האזורית אשכול, אך לא גרמו לנפגעים.
בשעות הבוקר נפלה רקטת גראד נוספת באשקלון. שלושה בני אדם נפצעו באורח קל מרסיסים. לפני כן נפלו שלוש רקטות בדרום העיר אך לא גרמו לנפגעים. רקטה אחת פגעה בכביש בשכונת מגורים וגרמה נזק לכביש ולמספר כלי רכב.

רקטות גראד נפלו הבוקר גם באזור אשדוד. לא היו נפגעים. מדובר ברקטות משופרות מסוג 122 מ"מ שעלולות להגיע לטווח של 40 ק"מ. רקטה אחת נפלה בחצר בית וגרמה לנזק ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. מדובר בטווח הגדול ביותר של רקטה שנורתה עד כה מעזה, כ-34 קילומטרים. קודם לכן נפלו שלוש רקטות צפונית לאשקלון. לא היו נפגעים או נזק.

מערכות האזעקה בבאר שבע, גדרה ויבנה הוכנסו הבוקר לכלל פעולה. פיקוד העורף הורה לתושבים ביישובים אלה וביישובים הסמוכים אליהם לבחור מרחב מוגן ביתי. במקרה של אזעקה, התושבים מתבקשים לשהות במרחב המוגן כחמש דקות. ההנחיות לשעת חירום הורחבו לכל היישובים בטווח של 40 קילומטר מרצועת עזה.

אשדוד: "אנו ערוכים ומוכנים"

ראש מועצת גן יבנה, דרור אהרון אמר לוואלה! חדשות: "אנשי פיקוד העורף הכינו אותנו לאפשרות שגראדים יגיעו גם לכאן, אך אנו מתואמים ועובדים עם גורמי ההצלה. אני קורא לכל האזרחים באזור לבחור מקומות אליהם ילכו בשעה של אזעקה". לדבריו, "אנו מגבים את פעולת צה"ל".

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי הגיב לירי הרקטות לעבר עירו. לדבריו, "התכוננו לדבר הזה שנתיים וידענו שלחמאס יש יכולת להגיע לכל נקודה באשדוד. אנחנו ערוכים ומוכנים וישנה היערכות מלאה של כל גורמי ההצלה ואנשי העירייה. ביטלנו אירועים על מנת להימנע מהתקהלויות". לסרי סיפר כי תושבי העיר "מבינים שאנחנו במלחמה ושאשדוד הצטרפה למעגל המאוימים אבל מנסים לשמור על סדר יום שגרתי ככל שניתן. אנו מקווים שפעולת צה"ל תעשה את העבודה והתושבים מבינים שזה מאבק לאומי".

מתחילת המתקפה בעזה נורו למעלה מ-80 רקטות לעבר ישראל. לבתי החולים "סורוקה" ו"ברזילי" פונו פצוע אחד קשה, שני פצועים בינוני ושלושה פצועים קל. אתמול נהרג בבר וקנין מפגיעת רקטת קסאם בביתו שבנתיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully