וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם סטאלין הוא הרוסי האהוב בכל הזמנים?

עידן דורנר

28.12.2008 / 13:54

הדיקטטור שהיה אחראי למותם של מיליוני רוסים, עשוי לזכות בסקר שנערך ברוסיה ומבקש מהאזרחים לבחור את הרוסי הגדול בהיסטוריה

הדיקטטור הסובייטי יוזף סטאלין נותר אחד מהדמויות ההיסטוריות הפופולריות ביותר ברוסיה, למרות הזוועות שאפיינו את שלטון האימים שלו. כך עולה מתוצאות אחרונות של סקר לאומי שנערך ברוסיה. סטאלין ממקום כרגע במקום השלישי בסקר שעורכת תחנת טלוויזיה רוסית, שיבחר את האדם הרוסי הגדול ביותר בכל הזמנים.

הערב יפורסמו התוצאות הסופיות. בתקופת שלטונו של סטאלין, שנולד בגאורגיה והפך ליורשו של לנין, נהרגו מיליוני בני אדם ברעב, הוצאות להורג פוליטיות ובעבודות פרך בגולאגים בעבודות פרך, עד למותו בשנת 1953, זוכה ללא פחות מ-11.5% מקולות הבוחרים עד כה.

את רשימת 12 המועמדים שהגיעו לגמר מוביל כרגע הנסיך אלכסנדר נבסקי, מדינאי ומצביא שהביס את הפולשים הגרמנים במאה ה-13. הוא זוכה ל-11.7% מהקולות. במקום השני ניצב פיוטר סטוליפין, שכיהן כראש ממשלה בתחילת המאה ה-20, והיה אחראי לביצוע רפורמות אגרריות ודיכא תנועות שמאל מהפכניות. הוא מקבל 11.6% תמיכה.

הפרוייקט החל עם רשימה של 50 דמויות היסטוריות וכאמור, היום יוכרז המנצח הגדול. לא משנה מה יהיו התוצאות, פעילי זכויות אדם ופעילים קומוניסטים במדינה מסכימים כי סטאלין זוכה לאהדה חסרת תקדים ברוסיה של ימינו. "הדור הצעיר מוזן במיתוסים בקשר לסטאלין. הם לא יודעים דבר על המיליונים שמתו במחנות הגולאג, אלא רק שהיה מנהיג חזק שהביס את גרמניה הנאצית", הסביר פעיל זכויות האדם לב פונומריוב לסוכנות הידיעות "רויטרס".

תומכיו של סטאלין מרבים להזכיר כי הוא הביס את גרמניה הנאצית, הפך את רוסיה לתעשייתית ודאג שכל האוכלוסייה תלמד קרוא וכתוב. "כמובן שהיו גם כמה רגעים אפלים בעברו ובמקביל לגאוניותו היו לו גם כמה מהלכים הרסניים, אך בסך הכל הוא זכור כמי שהיה מנהיג דגול", אמר ויקטור איליוחין, חבר המפלגה הקומוניסטית. אנו חיים תחת קפיטליזם מזה 20 שנה ומה יצא לנו מזה? אנו כעת מדינה מפגרת, וכבר לא מעצמת על".

  • עוד באותו נושא:
  • סטאלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully