וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 אסירי פתח נהרגו בתקיפה בכלא עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.12.2008 / 13:40

פתח טוען כי חמאס סרב לשחרר את אסירי פתח על אף שידע כי כלא עזה יופצץ. "חמאס יורה על בני משפחות האסירים שמנסים להצילם"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל קריינות: אילן שינג)

מעל שלושים אסירי פתח נהרגו בתקיפת חיל האוויר על מטה ה"סראיא", מתחם מנגנוני הביטחון בעיר עזה. כך דיווחו (ראשון) מקורות פלסטינים. ב"סראיא" ממוקם, בין השאר, גם כלא עזה המרכזי שבו שהו אסירי פתח שנעצרו על ידי כוחות הביטחון של חמאס. פתח האשים את חמאס במות האסירים בכך ש"בשל השתייכותם לפתח, לא הגן עליהם". מות האסירים הצית עימותים אלימים בין הארגונים.

בפתח טענו כי חמאס סרב לשחרר את אסירי פתח בכלא למרות שידעו כי המתחם הביטחוני - ה'סראיא' - יהיה חשוף ודאי להפגזות ישראליות. גורמים המקורבים לאסירי פתח מסרו כי פעילי חמאס פינו אמש את בית הכלא וריכזו את האסירים בתוך חדר אחד "כדי שיהוו מטרה נוחה להפצצת צה"ל".

מקורות אחרים המקורבים לפתח דיווחו כי מאות מבני משפחות אסירי פתח מנסים לפרוץ לתאים שנותרו בכלא במטרה לשחרר את יקיריהם. לדברי המקורות, פעילי חמאס יורים לעברם ומונעים מהם לשחרר את האסירים שנשארו בכלא. "פעילי חמאס פצעו שלושה מאסירי פתח והכריחו אותם לשוב אל הכלא לאחר שהצליחו להימלט בחסות ההפצצה", דווח.

חמאס מסר בתגובה כי מבין ההרוגים בכלא עזה "היו גם אנשי משטרת חמאס". דובר הארגון פאוזי ברהום הבהיר כי הצלב האדום הודיע לחמאס כי ישראל אינה מתכוונת להפציץ את מתחם ה'סראיא' ואת האסירים הנמצאים בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully