וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופל ולא קם

28.12.2008 / 11:12

את סדרת המטבעות אפשר להבין טוב יותר אחרי שמכירים את דאידאלוס וסיפור נפילתו. מנדלבוים עם המיתולוגיה שמאחורי הטארוט

סיפורו של דאידאלוס שונה מאוד מסיפורו של יאסון. זהו אינו סיפור על מלך, בן אל, הנועד לגדולות. מקומו, מעמדו והצלחתו אינם מובטחים לו. דרכו היא קשה ועליו להוכיח את עצמו ולבנות הכל מהיסוד. זהו סיפור של אדם קשה יום המתמודד עם הצלחות, כישלונות, חרד לגורלו ומשלם מחיר כבד כשהוא טועה. גיבורנו הוא אמן צעיר שלמד ועמל רבות כדי לשפר את כישוריו. הוא מוכשר מאוד וכישוריו קיבלו הכרה לא רק על ידי בני האדם כי אם על ידי האלים עצמם, במיוחד אתנה שלא חסכה בשבחים כשדיברה על האמן הצעיר.

שני מטבעות

הסיפור של סדרת המטבעות מתחיל כשדאידאלוס נמצא בראשית הקריירה שלו. לא מכבר הוא קיבל מחמאות על עבודותיו הראשונות מהאלה אתנה ושמו מתחיל ללכת לפניו. הוא כבר מוכר כאמן (סטייל דה וינצ'י) מוצלח, מוכשר ומפורסם אליו עולים לרגל אבירים ונסיכים כדי שיבנה, יתכנן או ייצור עבורם עבודות שונות. הוא אמנם מפורסם ושמו עלה לגדולה, אך למרות ברכתה של אתנה וההצלחות, מרגיש דאידאלוס שהוא לא מספיק טוב כפי שחושבים, שעליו לעמול קשה יותר, לשכלל ולטפח את הכשרון שלו.

הארכיטיפ של הקלף:
עוסק בתחושה שיש לרבים מאיתנו: שזה לא מספיק. שלא למדנו מספיק, שלא עשינו מספיק, שאנחנו לא טובים מספיק. מהמקום הזה נפגוש את פירוש הקלף העוסק בנטייה שלנו "לסבך" את הדברים, לחפש מה לא בסדר ולהתלבט במקום שבו אנחנו יודעים מה עלינו לעשות.

שלושה מטבעות

דאידאלוס הוא ללא ספק האמן הנחשק ביותר ביוון. הוא ממציא, צייר, מהנדס נפלא ואמן מזהיר. שמו כה טוב עד שהמלך בכבודו ובעצמו מציע לו עבודה בחצר המלך - עבודה עם שכר נאה, ייחוס, כבוד וחשוב מכל - בטחון כלכלי. דאידאלוס מקבל על עצמו את התפקיד ובכך מבסס את מעמדו באופן רשמי כאמן מצליח ומפורסם.

הארכיטיפ של הקלף:
פירוש הקלף עוסק בהכרה וגמול שהשואל צריך ועומד לקבל. הארכיטיפ של הקלף דומה במקרה זה והוא עוסק בצורך שיש לכל אחד מאיתנו לקבל הכרה בכישורים וביכולות שלו. זהו ארכיטיפ בסיסי המשמש אותנו לחיוב ועוזר לנו להתאמץ יותר, לשכלל את מעשינו, להשתפר ולזכות להכרה ולתמורה.

ארבעה מטבעות

כמו בכל סיפור טוב, העלילה מסתבכת. האחיין של דאידאלוס, טאלוס, גדל והופך להיות אמן מוכשר ורציני בעצמו. כפי הנראה הוא מוכשר הרבה יותר מדאידאלוס, עד כדי כך שהוא מאיים על מעמדו. דאידאלוס, במקום לפרגן לאמן הצעיר, מקנא באחיין שלו ואף מנסה לפגוע בהתקדמותו של טאלוס.

הארכיטיפ של הקלף:
הפירוש של הקלף עוסק בהיצמדות לקיים מתוך תחושת איום. כשמבינים את הארכיטיפ של הקלף אפשר לראות מהיכן מגיע פירוש זה, מכיוון שהארכיטיפ עוסק בפחד שיש לנו לאבד. "הפחד לאבד" הוא אחד הארכיטיפים הקשים שנפגוש בחיינו. כשארכיטיפ זה מתעורר בנו, נרגיש חסרי אונים, מדוכדכים והגרוע מכל – נהפוך לאנשים אחרים לגמרי: תהייה לנו נטייה להתקמצן, לכעוס, להיסגר ולהיות בלתי גמישים. כמו בפירוש הקלף, עלינו להבין שזהו ארכיטיפ ולא להיכנע לו, מכיוון שהמצב טוב הרבה יותר מכפי שנדמה לנו ולרוב התחושה שלנו מוגזמת ומנותקת מהמציאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חמישה מטבעות

דאידאלוס כבר לא עומד בזה, הוא כבר אינו יכול להמשיך. בכל יום שעובר הוא שומע עוד ועוד כמה האחיין שלו מוכשר אפילו יותר ממנו. בלי לחשוב יותר מדי, הוא הולך לאחיין שלו כדי לבקר אותו, מטפס לבית המלאכה שלו הנמצא על הגג ושואל לשלומו. האחיין, שלא חושד בקנאתו של דודו, מראה בהתלהבות לדאידאלוס את המצאתו החדשה: המסור. כשדאידאלוס רואה את מעשה האמנות של טאלוס, הוא מאבד את עשתונותיו וברגע אחד של איבוד שליטה הוא משליך את טאלוס מהגג אל מותו.

כך, ברגע אחד של איבוד שליטה, מאבד דאידאלוס את כל מה שהשיג: את מעמדו, כבודו, כספו ואף את משפחתו. ברור לו שהוא ייכלא ולכן הוא מחליט לברוח וכך עושה. באישון לילה הוא בורח עם בנו האהוב, איקרוס, לכריתים. שם הוא מקווה לפגוש במלך מינוס ולבקש ממנו מקלט מדיני.

הארכיטיפ של הקלף:
הפירוש של הקלף עוסק בהרס וכשלון בעקבות מעשי השואל וזהו אחד הקלפים הקשים בחפיסת הקלפים. כפי שהפעולה שעושה השואל בקלף זה היא תוצאה ישירה של המצוקה אותה השואל חווה בקלף הקודם, כך גם הארכיטיפ של קלף זה קשור עם הארכיטיפ הקודם.

הארכיטיפ של קלף זה עוסק בצורך שיש לנו להגיב ובמקומות ההרסניים אליהם אנחנו פונים, בצדדים ההרסניים הקיימים באישיותנו, אלו שאנו עלולים לגלות בעת מצוקה. זהו ארכיטיפ קשה ומאתגר בו נוכל למצוא את עצמנו נגררים לריב, אלימות, או פעולות הרסניות אחרות. אם ארכיטיפ זה מתעורר עלינו לזכור שנטייה הרסנית זו היא תוצאה של מצוקה ולנסות להבין שאנו פועלים ממקום של כאב, ללא קשר עם המציאות שלרוב הרבה יותר חיובית מכפי שנדמה לנו.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully