וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים שינוי

גיא בלטר

28.12.2008 / 9:22

מוטרדים מזה שלאף אחד לא אכפת מהסביבה? מבינים משהו בקיימות ומיחזור? עכשיו גם לירוקים יש רשת חברתית

נמאס לכם כבר משיטוט סתמי בפייסבוק? אם אתם ירוקים בנפשכם, פועלים ופעילים למען עתיד כדור הארץ, יש רשת חברתית חדשה שמאגדת עוד אנשים כמוכם. מרכז השל, המכון הישראלי לחשיבה ומנהיגות סביבתית, השיק לפני כשבועיים בחגיגות העשור של המרכז רשת חברתית חדשה. "שינוי ירוק היא רשת חברתית של פעילים למען פעילים. הרשת הוקמה במטרה לשמש פלטפורמה לדיון ועשייה סביבתית בישראל", מצהירים באתר, ומוסיפים: "הרשת אינה במה פוליטית מפלגתית או מסחרית", על אף שבין חבריה נוכל למצוא את הגרעין המייסד של התנועה הירוקה וגם כמה חברים המציעים את מרכולתם הירוקה. בנוסף לכמות נכבדה של חברים חדשים, הרשת מציעה פורומים וקבוצות שיח בנושאים שונים. יש גם בלוגים אישיים, רשימת אירועים, טיפ יומי, חדשות מהארץ ומהעולם ועוד תמונות וסרטונים.

רשתות חברתיות באינטרנט הן מקום מפגש מרכזי לבעלי עניין משותף, והן כבר מזמן הפכו לשגרת חיים ברשת, ולכן הקמתה של רשת חברתית עם אג'נדה ירוקה הייתה רק עניין של זמן. הרשת בנויה ללא הגדרת היררכיה או דרגת שימוש לכל משתמש, כך שאדם לא ירגיש שהוא איננו פעיל לעומת חברים אחרים. בתהליך ההרשמה לאתר, כל אחד יכול להגדיר את רמת המעורבות שלו. "הרשת הוקמה עבור מגוון פרסונות החל מחובבי הז'אנר שמודעים לנושא ברמה מועטה ועד אנשי עשייה שממוקדים ופועלים בתחום מידי יום", מוסיף יואב סגל, מי שסייע במימוש החזון להקמת הרשת החברתית ולומד במרכז השל במסגרת תכנית עמיתי הסביבה.

רשת עם מטרה

עצם השימוש וההצטרפות לרשת מאפשרים לכל אחד ללמוד ולהכיר נושאים שונים ולהיוודע לפעילויות שקשורות לתחומי העניין שלו (אנרגיה, מחזור, תחבורה, חינוך לקיימות, אמנות אקולוגית ועוד). "מה שמייחד את שינוי ירוק מעוד רשתות וירטואליות הוא שהוא הוקם על מנת לייצר חיבורים בין אנשי חזון, ועשייה בישראל. להבדיל מרשתות בהן אתה מבלה ברשת, פה המטרה שלנו היא להפגיש אנשים עם אותו תחום עניין, לתת להם במה פתוחה לדיון וכן אפשרות לייצר מפגש פיזי כדי לקדם את המטרה" מדגיש סגל.

איך הרשת הזאת עוזרת לקדם את העשייה בעולם האמיתי?
"זו נקודת מפגש לכל האנשים שחולקים את אותו חזון. זה כבר קורה. נוצרות קבוצות דיון שמהן יוצאים אנשים לפעולות. הכוונה היא ממש להקל ולחבר בין כל האנשים שחולקים חזון משותף, להציג בפניהם את מירב המידע במקום שמרוכז בו הון אנושי רחב".

מיכל אבני, שהייתה שותפה להקמת הרשת מספרת לנו על התגובות שמתקבלות: "אנשים נורא מתלהבים מהכלי הזה. זה כלי שהיה חסר להרבה מאוד אנשים וגם רואים איך הם לאט לאט מגלים אותו. חוץ מההשקה שעשינו בכנס של השל, לא פרסמנו את הרשת בשום מקום ובכל יום מצטרפים אליה כמה עשרות אנשים. יש גם הרבה מאוד אנשים שפשוט מגיעים מקצוות שונים של הארץ וזה מאוד עוזר להם".

עשה את הדבר הירוק

מיום הקמתה, לפני כשבועיים, הרשת מונה כבר יותר מ- 800 חברים, והמספר רק הולך וגדל. דוגמא לרשת נוספת היא: Do The Green Thing, הרשת שמזמינה אנשים מכל העולם להצטרף ולספר על הדבר הירוק שהם עשו. זה יכול להיות הדבר הכי פשוט וטריוויאלי כמו ללכת לעבודה ברגל במקום להשתמש ברכב הפרטי. בשיטה שאינה מדויקת כל כך, האתר מצליח לספק הערכה כמותית של חיסכון באנרגיה של כל מי שהצטרף לרשת. האתר הזה מעביר את המסרים הירוקים שלו בהמון הומור ויצירתיות, ומנסה אגב כך להעביר מסר רציני ביותר. בהשוואה פשוטה בין שתי הרשתות אפשר לומר כי הרשת הישראלית הרבה יותר אינטואיטיבית וידידותית למשתמש, מה שאמור להבטיח את הצלחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully