וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגזר הערבי הכריז על שביתת מחאה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.12.2008 / 9:37

בהודעתה, הגדירה ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל את מדיניות ישראל בעזה כ"פשע מלחמה" וסירבה להטיל כל אשמה על חמאס

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אחמד עבאס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל הכריזה היום (שבת) על שביתה כללית ועל יום אבל בכל היישובים הערבים במחאה על פעולת צה"ל ברצועת עזה. אתמול התכנסה ועדת המעקב והצביעה פה אחד בעד ההצעה להכריז על יום אבל לאומי ושביתה. במקביל, ביישובים הערבים צפויות להיערך היום תהלוכות מחאה והפגנות נגד המתקפה הישראלית בעזה.

בהודעה שפרסמה לאחר ישיבתה, הגדירה ועדת המעקב את המדיניות הישראלית בעזה בתור "פשע מלחמה, פשע נגד האנושות ואקט של השמדה". היא גינתה את ישראל וקראה לקהילה הבינלאומית להטיל עליה חרם ולא לגבות אותה. במקביל גינתה ועדת המעקב את שיתוף הפעולה של ממשלות ערביות עם מדינת ישראל שנתנו אור ירוק, כלשונה, "למתקפה הנפשעת הזו".

בנוסף, הטילה ועדת המעקב את מלוא האחריות על ישראל ועל שרי הממשלה ודחתה כל ניסיון להטיל אשמה על חמאס. "ועדת המעקב קוראת לאחדות לאומית פלסטינית המבוססת על תמיכה בתנועת ההתנגדות נגד התוקפנות הישראלית כנגד העם הפלסטיני", נמסר עוד. הוועדה קראה לציבור למלא אחר ההחלטה לשבות "במטרה להפסיק את המתקפה הברברית על חפים מפשע בעזה".

הפגנות מחאה נערכו אתמול ברחבי הארץ. מאות הפגינו בעצרת שארגנה מפלגת חד"ש בנצרת. עשרות בני אדם התאספו ביפו, בשפרעם, בטמרה ובסכנין וקראו לישראל להפסיק את המתקפה על עזה. ראש התנועה האיסלמית בסכנין שאדי זבידאת אמר כי "רצונו של העם הפלסטיני לעצמאות ולשחרור לא ייפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully