וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופצץ מתחם מנגנוני הביטחון בעזה

ניר יהב ויהושע בריינר

28.12.2008 / 11:27

חיה"א המשיך במהלך הלילה והבוקר לתקוף ברצועת עזה. הפלסטינים מדווחים כי מתחילת המבצע נהרגו 285 פלסטינים ו-900 נפצעו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל קריינות: אילן שינג)

חיל האוויר תקף הבוקר (ראשון) את מטה ה"סראיא", מתחם מנגנוני הביטחון בעיר עזה, כך דווח ברשת אל-ג'זירה. לפי אחד הדיווחים, בתקיפה נהרג ילד ונפצעו מספר בני אדם נוספים. מהמקום נראה עשן סמיך המיתמר לאוויר ונראה שהמקום הושמד לגמרי. עשרות אנשים הגיעו כדי לנסות ולבדוק אם יש פצועים במקום. כמו כן, הופצצו מטה מושל רפיח ובניין עיריית בית חאנון. בצהרים דיווחו פלסטינים כי שניים נהרגו כשחיל האוויר שיגר טיל לעבר רכב אזרחי בג'בליה.

מוקדם יותר, דובר משטרת חמאס, איסלאם שהואן, הודיע כי כוחות צה"ל השמידו את כל מטות משטרת חמאס בעזה. בנוסף, דווח על הרוג בג'בליה ועל הרוג בשכונת א-זייתון שבעיר עזה כתוצאה מתקיפות חיל האוויר. כמו כן, דווח על 10 פצועים בתקיפה שכוונה נגד מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס.

מצה"ל נמסר כי חיל האוויר ביצע הבוקר סדרה של תקיפות ברצועת עזה במטרה לפגוע בחוליות שיגור הרקטות. הותקפו יעדים בבית חאנון, בית להיא, ג'בליה, שג'אעייה ובעיר עזה. מוקדם יותר, תקף חיל האוויר יעדים של חמאס ברחבי הרצועה. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי בין המטרות שהותקפו היה גם מבנה ממשלת חמאס בעזה, והוא עולה כעת באש. עד כה לא דווח על נפגעים בתקיפה זו.

כמו כן, הותקפו מחסן של אמצעי לחימה ומתקן צבאי ברפיח, מתקן של חמאס במרכז העיר עזה ומפעל לייצור רקטות קסאם בצפון הרצועה. הפלסטינים מדווחים כי בתקיפה ברפיח נהרגו שלושה ומספר בני אדם נפצעו ובתקיפה בסג'עיה נהרגו שלושה פלסטינים. לדבריהם, התקיפות כוונו נגד תחנת משטרה, מחסן לתרופות ומחסן נוסף לבנזין וסולר בסמוך לתחנת המשטרה בתל א-סולטאן שברפיח. בנוסף לשלושת ההרוגים, התקיפה גרמה לשריפה במחסנים ובבית הסמוכים להם.

מקורות פלסטינים מדווחים כי ישראל הפיצה מאות כרוזים המבקשים מתושבים בעזה לפנות את בתיהם מחשש שייפגעו בהפצצות הישראליות. בנוסף, דיווחו מקורות כי ישראל הפיצה כרוזים המזהירים את התושבים שלא לשתף פעולה עם הארגונים החמושים הפלסטינים וקוראים להם לגלות היכן מסתתרים אותם חמושים.

הפלסטינים מדווחים עוד כי בתקיפות חיל האוויר במהלך הלילה נהרגו 5 בני אדם. כלי טיס של חיל האוויר שיגר הלילה טילים לעבר מסגד בעיר עזה סמוך לבית החולים שיפא והרג שני בני אדם שהיו במקום. מקורות פלסטינים הוסיפו כי שבעה בני אדם נוספים נפגעו בתקיפה. בצה"ל אישרו כי חיל האוויר ירה לעבר המסגד, כיוון שבמקום הסתתרו מספר חמושים. בצה"ל אמרו כי ימשיכו לתקוף כל יעד המהווה בסיס לטרור, "אלה המקיימים טרור נגד תושבי הדרום לא יזכו למחסה בשום מקום ותחת שום קורת גג".

סמוך לשעה חצות נהרגו שלושה פלסטינים בתקיפת צה"ל בשכונת סג'עייה. במהלך הלילה תקף חיל האוויר כ-20 מטרות, ובינהן גם משרדי רשת הטלוויזיה אל-אקצה של ארגון חמאס. בניין המשרדים קרס אולם שידורי התחנה המשיכו באמצעות ניידת שידור.

הפלסטינים מדווחים כי מאז החל אתמול מבצע "עופרת יצוקה" הגיע מניין ההרוגים בעזה ל-285 בני אדם. חיל האוויר תקף יותר מ-200 פעמים. פרט להרוגים נפצעו כ-620 פלסטינים, מתוכם 180 פצועים קשה ו-260 באורח בינוני וקל. רבים מבין ההרוגים הם אזרחים, כולל נשים וילדים. בין ההרוגים גם מפקד משטרת חמאס, הגנרל תאופיק ג'בר.

צה"ל נערך לכניסה קרקעית

כל הלילה המשיכו מטוסי חיל האוויר לתקוף יעדים בכל רחבי הרצועה, כאשר נראה כי הבוקר מתמקד חיל האוויר בתקיפת יעדי חמאס בעיקר בדרום הרצועה ובאזור רפיח. לצה"ל יש "בנק מטרות" רחב מאוד באזור, זאת בשל הקרבה אל ציר פילדלפי משם מוברחים אמצעי לחימה ממצרים ובמקום ישנם מאגרי נשק רבים. ככל הנראה צפוי צה"ל להמשיך לתקוף מהאוויר מטרות חמאס בכל רחבי הרצועה, כשבמקביל יימשכו ההכנות לקראת כניסה קרקעית.

ההיערכות לכניסה הקרקעית נמשכה כל הלילה. טנקים, נגמ"שים וכלי הנדסה כבדים הועברו לאזור הדרום. כמו כן, לבסיסי הדרום צפויים להגיע מספר גדול של יחידות חי"ר ובמערכת הביטחון משלימים את ההכנות לקראת הפעולה.

שר הביטחון יפנה אל ועדת החוץ והביטחון על מנת שזו תאשר הוצאת צווי 8 לחיילי מילואים. רוב חיילי המילואים צפויים להחליף את היחידות הסדירות שמוצבות ביהודה ושומרון ושיועברו לדרום, אך נראה כי חלק מהם גם ייקחו חלק בפעולה בעזה. יחד עם זאת, במערכת הביטחון מעדיפים כניסה של חיילי סדיר מחטיבות הצנחנים וגולני, המכירים היטב את עזה ואת השטח הפלסטיני.

בינתיים ממשיכים ברשויות המקומיות להיערך לקראת הסלמה בירי אל עבר היישובים. הבוקר מקיימים בכל הרשויות הערכות מצב וכבר הורו לפתוח את המקלטים. בדיונים לוקחים חלק פעיל אנשי מילואים של פיקוד העורף שגויסו אתמול. כעת נראה כי עיקר המלחמה של פיקוד העורף הוא באדישות שישנה בחלק מהרשויות, ומבקשים מהם להקשיב להנחיות גורמי ההצלה ולשהות בצמוד למרחבים מוגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully