וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה גיוס אלפי חיילי מילואים

28.12.2008 / 14:08

כחלק מהרחבת הפעולה בדרום, אישרה הממשלה גיוס של 6,500 חיילי מילואים בצו 8. הרמטכ"ל: "חוסלו 50% מיכולות השיגור התת-קרקעיות של הפלסטינים"

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר ורויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) גיוס כ-6,500 חיילי מילואים בצו שמונה, לנוכח הלחימה בעזה. שר הביטחון אהוד ברק, שרת החוץ ציפי לבני, סגן שר הביטחון מתן וילנאי, הרמטכ"ל גבי אשכנזי, וראש השב"כ יובל דיסקין סקרו בישיבת הממשלה את המצב הביטחוני והמדיני. אתמול גויסו כ-2,000 אנשי מילואים בפיקוד העורף.

בנוסף לגיוס המילואים, החליטה הממשלה כי לאחר חופשת החנוכה לא יחודשו הלימודים באזור עוטף עזה. כמו כן, הוחלט על הארכת ההכרזה על מצב מיוחד בעורף באזור הדרום ועל הפעלת מערך "משק לשעת חירום". בהודעה שמסר מזכיר הממשלה עובד יחזקאל נאמר כי "לישראל אין כל כוונה לפגוע באזרחים פלסטינים או להקשות את החיים בעזה, ולכן יותר מעבר של סיוע הומינטרי לרצועה".

בסקירתו, אמר הרמטכ"ל גבי אשכנזי כי בגל התקיפה השני אתמול הותקפו עשרות בורות שיגור ומחסני נשק. להערכת הצבא, התקיפה חיסלה 50% מיכולות השיגור התת-קרקעיות של הפלסטינים. לדברי ראש בשב"כ יובל דיסקין, "ישנה קורת רוח בקרב תושבים רבים ברצועה על פעולת צה"ל משום שחמאס גרם סבל לאוכלוסיה הפלסטינית".

"זו תהיה מערכה ארוכה"

בפתח הישיבה, ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי "מדינת ישראל פתחה בפעילות צבאית כדי להחזיר אורח חיים נורמלי לתושבי הדרום שסובלים מירי פוסק של רקטות ופעולות טרור שמיועדות לשבש שאת חייהם. הסבלנות, הנחישות כושר העמידה של התושבים יקבעו את היכולת להמשיך לקיים את הפעילות החיונית כדי להגיע להשלמת המשימה. הממשלה השקיעה משאבים רבים בישובי הדרום ופיקוד העורף ערוך בצורה יוצאת מן הכלל כדי לטפל בכל בעיה".

ראש הממשלה פנה לשרים ואמר להם כי "יש להקדיש בשבועות הקרובים מאמץ לספק את כל השירותים ולתת מענה לכל הבעיות ולגלות רגישות לצרכים משום שהמבצע עלול להימשך הרבה זמן, אולי יותר ממה שניתן לצפות ברגע זה. אני ממליץ שהמשרדים יפתחו קווי קשר לטיפול יעיל בצורכי התושבים. תושבי ישובי מסוימים אינם רגילים לחיות באווירה זו והם זקוקים לרגישות מיוחדת. אני רוצה לשלוח ברכה מיוחדת לכל תושבי הדרום".

בסיום הישיבה, הוסיף אולמרט ואמר כי "זו תהיה מערכה ארוכה וקשה עם מכאובים רבים. הציפיה שכל יום נוכל לפגוע במאות אנשי חמאס לא יכולה להתממש. סבלנות הקהילה הבינלאומית קצרה ויכולות החמאס לא מובטלות. ישראל תצטרף הרבה סבלנות וכושר עמידה בעורף על מנת לתת גיבוי ללוחמים". כמו כן, אמר כי "החשוב ביותר זה לא להכניס פוליטיקה לתוך המצב. מדינת ישראל חזקה יותר מכל כאשר היא מאוחדת".

מצב מיוחד בעורף

הכרזת הממשלה על מצב מיוחד בעורף באזור הדרום תיתן מנדט לברק, באמצעות אלוף פיקוד העורף, להוציא הנחיות מחייבות לאוכלוסייה האזרחית באזור. כך, שר הביטחון יוכל לתת הוראות לתושבי האזור באשר לפעילות מוסדות חינוך, שהייה במקלטים וכללי התנהגות במרחב. מערכת הביטחון תוכל גם להפעיל ריתוק משקי ולהחזיק עובדים במפעלים חיוניים וברשויות מקומיות.

יתרה מזאת, הפעלתו של מערך מל"ח תאפשר שליטה מלאה לשר הביטחון, באמצעות מטה מל"ח, על פעילות משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים נוספים הקשורים לפעילות העורף בכל הנוגע לפעילות המיוחדת הקשורה למצב החירום.

שר הביטחון אהוד ברק אמר הבוקר: "החלטנו על מצב מיוחד ביישובי עוטף עזה והחלטנו שלא יחודשו הלימודים באזור לאחר תום חופשת החנוכה". הלימודים יושבתו ביישובים בטווח של 20 ק"מ מהרצועה. הודעה על חידוש הלימודים והנחיות פרטניות יופצו על ידי גורמי פיקוד העורף ומשרד החינוך בהמשך. ההחלטה התקבלה בשיתוף עם שרת החינוך יולי תמיר ולאחר התייעצות עם גורמי הביטחון השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully