וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: הפסיקו את הטבח בעזה

פאיז עבאס

28.12.2008 / 7:01

האם גם הפעם יצטרפו ערביי ישראל למאבק של הפלסטינים מעבר לקו הירוק וכיצד תתמודד המשטרה. היממה האחרונה הזכירה לעיתונאי הותיק פאיז עבאס את תחילת אירועי אוקטובר 2000

ערוצי החדשות בעולם הערבי משדרים את תמונות הזוועה מעזה כבר 24 שעות. חלקי גופות, ראשים כרותים ושוטר פלסטיני פצוע, שנקלט בעדשת המצלמה כשהוא ממלמל את מילותיו האחרונות "אין אלוהים חוץ מאללה" מוקרנים שוב ושוב.

התמונות המזוויעות האלה לבטח לא ישודרו בערוצי הטלוויזיה הישראלים, כדי שהצופה הממוצע לא יראה את הזוועות וההרס שהותירו הפצצות של ממשלת ישראל ברחובות הרצועה. התקשרתי לחבר בעזה, שכבר חווה הפגזות בעבר, ושאלתי בשלומו. הפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, הוא נשמע מפוחד ומבוהל. בקול חנוק מבכי הוא סיפר, שההפצצות קרובות מאוד לביתו ושישראל מעולם לא הפעילה כוח כזה. "אלוהים ישמור, אנחנו חיים בפחד וחרדה שלא ידענו כדוגמתה, מדובר בפעולה חסרת תקדים בעוצמתה", אמר לי בדאגה.

התמונות והמראות המוקרנים ללא הרף מזכירים את הריגת הילד מוחמד א-דורה, בתחילת אירועי אוקטובר 2000. אך הפעם, בניגוד למה שקרה לפני 8 שנים, הגופות המפוזרות ברחובות הוציאו מאות ערבים ביישובים שונים לצאת באופן ספונטני ולהפגין. באחת ההפגנות הונפו תמונות מנהיגי ערב על רקע נעליים, כדי להעליב אותם על שתיקתם.

במגזר הערבי בוטלו אירועים חגיגיים רבים, שתוכננו לרגל חג המולד. גם משרד המדע התרבות והספורט ביטל שני אירועים, שאמורים היו להתקיים בתחילת השבוע הבא. אחדים מראשי הציבור הערבי, דורשים להכריז על שביתה כללית אך נכון לעכשיו טרם התקבלה החלטה. אני מריח באוויר שאירועי אוקטובר עלולים להתרחש מחדש. הפעם אני מקווה שצעירים ערבים לא ייהרגו מאש המשטרה.

כערבי, אני רואה את תמונות הזוועה וכולי מתחלחל. תקוותי היא, שמנהיגי המדינה יתעשתו ויפסיקו את הטבח, ושהחמאס השולט ברצועה ישים קץ לירי הקסאמים לעבר הנגב המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully