וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל לפלסטינים בגדה: "צאו לאינתיפאדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.12.2008 / 22:00

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר הערב כי יסכים לרגיעה בתמורה להפסקת המתקפות. הניה: "גם אם ימותו אנשים נוספים עזה לא תיפול"

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ענת ברק)

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, אמר הערב (שבת) כי ארגונו מוכן להסכם רגיעה עם ישראל בתמורה להפסקת המתקפות ולפתיחת המעברים אל עזה. בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" קרא משעל לציבור הפלסטיני בגדה המערבית "לפתוח באינתיפאדה שתתנהל 'בדרכי שלום'", כלשונו. לדבריו, "תושבי עזה בחרו באסטרטגיית ההתנגדות".

משעל הוסיף ואמר כי כל מנהיג ישראלי חושב ששפיכת דם בעזה היא הדרך להשבת היישות הציונית. "חמאס החליט להגן על תושבי רצועת עזה ועל אדמתה של עזה", הבהיר. בנוסף קרא לזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ולשאר הזרועות הצבאיות "לפעול בכל הכוח שברשותן כדי להגן על עזה".

בתוך כך אמר ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה, כי ארגונו לא מתכוון להיכנע למתקפה הישראלית. הניה אמר ממקום מחבואו כי "לא נעזוב את אדמתנו, לא נרים דגל לבן, לא ניכנע, לא נשפיל את ראשינו. דחינו את הרעיון לוותר על פלסטין, ועל ירושלים ועל זכות השיבה. דבקנו בשחרור אסירינו מבתי הכלא בישראל".

הניה הוסיף כי "לא נשברנו אל מול המצור והתוקפנות והמזימות נגד בני עמנו. נכון, יש דם בכל מקום. יש פצועים והרוגים בכל בית ובכל כביש. עזה היום שטופת דם, ייתכן שימותו אנשים נוספים ויעלה מספר היתומים, אולם עזה לא תיפול במצולות הכליה והתועבה".

"הרגשנו כמו בוויטאנם"

העיתונאי ספוות כחלות, המתגורר בעזה, תאר בשיחה עם וואלה! חדשות את המתרחש ברצועה. לדבריו, "תושבי הרצועה חשו כאילו הם בווייטנאם. במשך מספר שעות לא הופסקו הפיצוצים בכל מקום. פיצוץ אחרי פיצוץ. שעה שלמה ללא הפסקה. כעת המצב נרגע, אולם תושבי עזה חשים פחד ואימה מפני התחדשות ההתקפות הישראליות".

"בצהרים היתה כאן מלחמה", המשיך כחלות, "שמענו את הפיצוצים האדירים וכולנו קפצנו באוויר. מרוב פיצוצים, כל אחד חשב שההתקפה כוונה אליו. התחלנו לרוץ לכל עבר, אנשים ברחו ברחובות, ילדים ברחו מבתי הספר, ההורים שלהם רצו להציל אותם. כולם צרחו ובכו. אף אחד לא ידע לאן ללכת כדי להימלט מפני המתקפות. כמעט לכל אחד נהרג קרוב משפחה בתקיפות".

כחלות סיפר כי תושבי עזה כועסים מאוד על ישראל ולאו דווקא על חמאס. "כולם כועסים על ישראל ואין שמחה על מה שקורה לאנשי חמאס. המון אנשים חפים מפשע שנהרגו, חלקם כאלה שהלכו לתחנות המשטרה של חמאס כדי להגיש תלונות על עניינים יומיומיים, ואחרים כשניסו להגיש עזרה לאנשים שנפצעו במתקפות. לכל אחד כמעט יש מכר או בן משפחה שפעיל בארגון חמאס ולכן אף אחד לא שמח על כך. אם מישהו מהליכוד ימות, אנשי שמאל בארץ ישמחו? ברור שלא".

כחלות הכחיש את השמועות לפיהן תושבי צפון הרצועה נוטשים את בתיהם ועוברים דרומה. "אף אחד לא בורח ולא עוזב את הבית שלו. דוד שלי שמתגורר בצפון אמר שהוא מעדיף למות מאשר לברוח". לדבריו, אף אחד מבין תושבי הרצועה אינו יודע כמה זמן הפעולה תימשך. "בסופו של דבר כולם יודעים שהמצרים יתערבו ויגמרו את העניין. על כן, כולם ממתינים להתערבות בינלאומית או מצרית".

גורם נוסף ברצועת עזה אמר לוואלה! חדשות כי תושבי הרצועה מסתגרים כעת בבית, "או שהם ישנים או שהם מקשיבים לרדיו ולטלוויזיה. כולם שומעים את הדברים של ברק, לבני ואולמרט ומנסים להבין מתי הפעולה תסתיים. ישראל הרגה מעל 200 איש. היא רוצה להרוג 2,000? ואז מה? יישארו מיליון וחצי תושבים פחות אלפיים איש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully