וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שמאל הפגינו: "התקיפה פשע מלחמה"

ניר יהב, ינאי ישראלי ונתיב נחמני

27.12.2008 / 20:54

בהפגנת שמאל בת"א נגד הפעולה בעזה ובעד חידוש הרגיעה נעצרו 6 מפגיני שמאל. ח"כ חנין: "ניתן להגיע להפסקת אש אמיתית"

דייב שחר

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן, קריינות: אילן שניג)

כ-500 מפגיני שמאל ערכו הערב (שבת) הפגנה בתל אביב במחאה על פעולת ישראל בעזה. במקום נכחו כוחות גדולים של משטרה ובהם פרשים. שישה מהמפגינים נעצרו, לאחר שניסו לרדת לכביש ברחוב קפלן.

המפגינים קראו לעצור את התקיפות בעזה ולהיכנס מיד למשא ומתן על רגיעה. עוד נקראו קריאות בגנות שר הביטחון אהוד ברק וכן קריאות לפיהן התקיפה בעזה היא פשע מלחמה והיא נועדה לשפר את הסקרים. בין הקריאות שנשמעו היו "שדרות ועזה אל יאוש, עוד נגמור עם הכיבוש", וכן "כל הח"כים ששותקים על ידכם דם ילדים".

בהפגנה נכח גם חבר הכנסת דב חנין (חד"ש). שאמר כי מטרת ההפגנה היא קריאה להפסקת אש. "אפשר להגיע להפסקת אש אמיתית", אמר חנין, "הפסקת אש שתכלול גם את הסרת המצור ושחרור האסירים". לדבריו, תקיפות בעזה לא יפתרו את ירי הרקטות.

"די לפשע המלחמה"

הפגנות נוספות נגד המבצע בעזה נערכו ברחבי הארץ. במהלך הפגנה בנצרת, הושלכו מספר אבנים לעבר תחנת המשטרה המקומית. כוח משטרה פעל על מנת להחזיר את השקט למקום ועצר מספר צעירים. בנוסף, עשרות בני אדם התאספו לפנות ערב בכיכרות המרכזיות בשפרעם, בטמרה, בסכנין וביפו וקראו לישראל להפסיק את המתקפה על עזה. ראש התנועה האיסלמית בסכנין שאדי זבידאת אמר כי "רצונו של העם הפלסטיני לעצמאות ולשחרור לא ייפגע".

מפלגת בל"ד ערכה גם היא הפגנה בנצרת בה דרשה מישראל להפסיק את התוקפנות על עזה. חברי רע"מ-תע"ל הפגינו בצומת טירה נגד פעולת צה"ל. בהפגנה, שבה השתתפו יו"ר המפלגה ח"כ איברהים צרצור וח"כ אחמד טיבי, נשאו שלטים עליהם נכתב "די לפשע המלחמה".

מספר צעירים ערבים תושבי מזרח ירושלים התפרעו במשך היום. חלק מהצעירים התפרעו בשכונת א-טור והבעירו פחי אשפה בתגובה לאירועים. מהמשטרה נמסר כי כוחות גדולים נערכו במזרח העיר במטרה למנוע את המשך ההתפרעויות ולמקרה של הסלמה במצב. במקביל, סוחרי מזרח העיר פתחו בשביתת מסחר חלקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully