וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק יבקש לגייס חיילי מילואים בצו 8

יהושע בריינר

28.12.2008 / 8:31

שר הביטחון יבקש מוועדת חוץ וביטחון אישור לגייס מילואים כחלק מהכנות לכניסה קרקעית לעזה. כוחות חי"ר גדולים הועברו לדרום

(צילום: שי מכלוף ורויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

כחלק מההכנות לקראת פעולה קרקעית ברצועה עזה, יבקש היום (ראשון) שר הביטחון אהוד ברק מוועדת החוץ והביטחון לאשר גיוס מילואים והפעלת צווי 8. לוחמי חי"ר, שריון והנדסה יגויסו לטובת המבצע בדרום ועל מנת לתגבר את כוחות צה"ל ביהודה ושומרון. כחלק מההיערכות למבצע, אמש העביר צה"כוחות חי"ר גדולים לדרום הארץ. לדברי גורם ביטחוני, שלב התקיפה הראשון הסתיים וכעת נבחן המשך הפעולה.

בראיון לרשתות טלוויזיה זרות, אמר הלילה ברק כי בכוונת ישראל לשנות את חוקי המשחק בעזה ואם יהיה צורך תתווסף לתקיפות האוויריות גם פעולה קרקעית. ברק הוסיף כי ישראל לא תוכל לקבל את הדרישות להפסקת אש עם ארגון חמאס.

במערכת הביטחון מזהירים כי חמאס טרם חשף את כל יכולותיו. לדברי גורמים במערכת הביטחון, צפויה לצה"ל ולתושבי הדרום מערכה ממושכת. גורם ביטחוני בכיר מסר כי צה"ל נערך לירי של כ-200 רקטות ביום לעבר יישובי הדרום בימים הקרובים. ראשי היישובים הונחו להכין את התושבים למטחי רקטות כבדים. כל המקלטים נפתחו, ומרכזי הבילוי והקניות נסגרו.

צה"ל קרא לתושבי הדרום להיכנס למרחבים המוגנים, לפי הפירוט הבא: יישובים סמוכים גדר, כולל שדרות - שהייה רצופה במבנים, חל איסור על התקהלויות והתכנסויות כלשהן. יתר היישובים, עד 10 קילומטר מרצועת עזה - כניסה למיגון עד 15 שניות. בנוסף, חל איסור על התקהלויות והתכנסויות כלשהן. בישובים בטווחים 10-20 קילומטר מרצועת עזה, לרבות אשקלון, נתיבות והיישובים שסביבן - כניסה למיגון עד 30 שניות. התכנסויות והתקהלויות מותרות עד 100 איש תחת תקרה קשיחה בלבד. היישובים בטווחים 20-30 קילומטר מרצועת עזה לרבות הערים אשדוד, אופקים, קרית מלאכי, קרית גת, רהט והיישובים בסביבתן - כניסה למיגון עד 45 שניות.

חשש מהסלמה בגבול הצפון

בתוך כך, פיקוד צפון העלה אתמול בערב את הכוננות בגבול הצפון בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. במערכת הביטחון חוששים כי חיזבאללה ינסה לגרום להסלמה בגבול הצפון ויפתח בירי רקטות לעבר יישובי הגליל. כמו כן, חוששים בצה"ל כי ארגונים פלסטינים בדרום לבנון יפתחו בירי רקטות לעבר יישובי צפון.

ביום חמישי הודיעו כוחות הביטחון הלבנונים כי מצאו בדרום לבנון שמונה טילי קטיושה המכוונים לעבר ישראל. כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי הטילים היו מוכנים לשיגור. גורמים במערכת הביטחון העריכו כי הרקטות אינן שייכות לחיזבאללה אלא לארגונים פלסטינים הפועלים בדרום המדינה. בעבר כבר ירו מספר ארגונים המזוהים עם פלסטינים או מסונפים לארגון אל-קאעידה אל עבר צפון הארץ. לפני כתשעה חודשים ירה ארגון המזוהה עם אחמד ג'יבריל מספר רקטות אל היישוב שלומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully