וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "חמאס נושא באחריות להסלמה"

ניר יהב ונתיב נחמני

27.12.2008 / 17:38

שר החוץ המצרי האשים את חמאס בלחימה, ובמקביל הורה להחזיר את השגריר המצרי. אלפים מפגינים נגד ישראל ברחבי הגדה

שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-רייט, תקף הערב (שבת) את חמאס, והטיל עליו את האחריות לאירועים בעזה. "מצרים הזהירה לאורך תקופה ארוכה, ומי שמסרב להבין את האזהרה - עליו לשאת באחריות", אמר. בנוסף, הודיע כי ארצו תחזיר את השגריר המצרי בישראל במחאה על התוקפנות הישראלית בעזה. אבו אל-רייט דרש מישראל להפסיק את המתקפה בעזה "באופן מיידי".

בשאר העולם הערבי התמקדה המחאה בישראל. ברחבי הגדה המערבית התאספו מאות מפגינים פלסטינים שהביעו מחאה נגד המתקפות הישראליות ברצועת עזה והזדהות עם תושבי עזה. ההפגנות נערכות ברמאללה, חברון, טולכרם, בית לחם ובמחנות הפליטים ברחבי הגדה. בהפגנה ברמאללה התעמתו כוחות צה"ל עם המפגינים ומספר פלסטינים נפצעו. גם בהפגנות אחרות ברחבי הגדה התעמתו המפגינים עם כוחות הביטחון הישראליים.

חיזבאללה קרא לתושבי לבנון להשתתף בהפגנת מחאה שנערכת בביירות. במקביל, במחנות הפליטים בדרום לבנון, בעמאן בירת ירדן, בבגדד ובאיסטנבול נערכות גם כן הפגנות. המפגינים קוראים לישראל להפסיק באופן מיידי את המתקפות על עזה.

במקביל, במספר יישובים ערבים בארץ התקיימו הפגנות מחאה. מאות בני אדם הפגינו מאות תושבים. עשרות בני אדם התאספו בכיכרות המרכזיות בשפרעם, בטמרה ובסכנין וקראו לישראל להפסיק את המתקפה על עזה. ראש התנועה האיסלמית בסכנין שאדי זבידאת אמר כי "רצונו של העם הפלסטיני לעצמאות ולשחרור לא ייפגע". עשרות הפגינו גם ביפו, כוח משטרה הגיע למקום.

מפלגת חד"ש הודיעה כי בשעה שש בערב תיערך בנצרת הפגנת מחאה נגד "הטבח בעזה", כלשונה. מפלגת בל"ד עורכת גם היא הפגנה בנצרת בה היא דורשת מישראל להפסיק את התוקפנות על עזה. חברי רע"מ-תע"ל מפגינים בצומת טירה נגד פעולת צה"ל. בהפגנה, שבה משתתפים יו"ר המפלגה ח"כ איברהים צרצור וח"כ אחמד טיבי, נושאים המפגינים שלטים עליהם נכתב "די לפשע המלחמה".

מהמשטרה נמסר כי מספר צעירים ערבים תושבי מזרח ירושלים החלו להתפרע בשכונת א-טור ולהבעיר פחי אשפה בתגובה לאירועים. מהמשטרה נמסר כי כוחות גדולים ערוכים במזרח העיר במטרה למנוע את המשך ההתפרעויות ולמקרה של הסלמה במצב. במקביל, סוחרי מזרח העיר פתחו בשביתת מסחר חלקית.

מצרים גינתה גם היא את המתקפה הישראלית. בהודעה שפורסמה נמסר כי היא מטילה על ישראל את האחריות על ההרוגים במתקפה בעזה. בנוסף הודיע מושל סיני כי מצרים תאפשר פתיחה של מעבר רפיח לצורך מעבר פצועים פלסטינים לבתי החולים במצרים.

מנהיגי מדינות ערב גינו את המתקפה והחלו בהתייעצויות טלפוניות בנושא. נשיא אסד שוחח עם אמיר קטאר, שמצידו שוחח עם אמיר כווית ועם מלך סעודיה. המנהיגים דנו באפשרות לקיים ישיבה דחופה של מנהיגי מדינות ערב בנושא. מזכ"ל הליגה הערבית הודיע כי הערב יתכנסו שרי החוץ הערבים וידונו בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully