וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "ישראל מבצעת טבח בעם הפלסטיני"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.12.2008 / 12:55

בתגובה למתקפה הישראלית, קרא חמאס לזרוע הצבאית לבצע פיגועים "בכל מקום". אבו מאזן גינה בתוקף את המתקפות על עזה

(צילום: שי מכלוף ורויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

בתגובה למתקפה המאסיבית של צה"ל ברצועת עזה קרא חמאס לזרוע הצבאית של הארגון לשגר רקטות ארוכות טווח לעבר ישראל. דובר הארגון, פאוזי ברהום, קרא לזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם, לשגר רקטות לכל מקום בישראל ולבצע פיגועים בכל מקום שאנשיו מסוגלים להגיע.

ברהום הודיע כי ארגונו יגיב על המתקפה הישראלית תוך שהוא יעשה שימוש בכל האופציות העומדות לרשותו כדי להגן על העם הפלסטיני. "יש לנו זכות ונחישות וביכולתנו להשיב את ההרתעה ולהתקיף", אמר. ברהום גינה בתוקף את השתיקה הערבית "הפחדנית", כלשונו, נוכח "הטבח שמבצעת ישראל בעם הפלסטיני". הוא קרא לציבור הערבי ברחבי העולם לצאת לרחובות, להפגין, וללחוץ על ממשלותיהם לפעול נגד "הטבח הישראלי".

בכיר הג'יהאד האיסלמי חאלד אל-בטש הגדיר את המתקפה הישראלית כ"מלחמה". בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" אמר אל-בטש כי זוהי מלחמה פתוחה נגד העם הפלסטיני שמטרתה לכפות כניעה מצד הפלגים החמושים והתנערות מדרך ההתנגדות. אל-בטש האשים את מדינות ערב השותקות לנוכח "הטבח הישראלי". לדבריו, מלחמה זו לא היתה פורצת אילולא השתיקה הערבית והבינלאומית.

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה בתוקף את התקיפה הישראלית "הברברית" בעזה וקרא לישראל להפסיק אותה באופן מיידי. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי יו"ר הרשות קרא לממשלת ישראל להפסיק להתקיף וביקש מהקהילה הבינלאומית להתערב במטרה להפסיק את המתקפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully