וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מנסה להרגיע המתח בין הודו לפקיסטן

27.12.2008 / 1:58

על רקע הדיווח על הזזת כוחות פקיסטניים לגבול הודו, קוראת וושינגטון למדינות להימנע מהסלמה. הודו הזהירה את אזרחיה מביקור בפקיסטן

הבית הלבן קרא אמש (שישי) להודו ולפקיסטן להימנע מצעדים שעלולים להגביר את המתיחות בין שתי המדינות. דובר המועצה האמריקאית לביטחון לאומי אמר כי ארה"ב נמצאת "במגעים הדוקים עם עם שתי המדינות ודוחקת בהן לשתף פעולה בחקירת הפיגוע במומביי ובמאבק בטרור באופן כללי".

פקיסטן הכריזה מוקדם יותר על ביטול חופשות הצבא. גורמי מודיעין במדינה דיווחו על תגבור כוחות בגבול ההודי. על פי הדיווח, הדיוויזיה ה-14 של צבא פקיסטן, שמונה כ-20 אלף חיילים, הועברה מהגבול עם אפגניסטן והוצבה בסמוך לגבול ההודי. גורם ביטחוני בכיר בפקיסטן טען כי "מספר מוגבל של חיילים הוזז מאזורים מושלגים ואזורים שבהם לא מתקיימות פעולות צבאיות".

משרד החוץ ההודי פרסם הודעת אזהרה לאזרחי הודו, ובה נטען כי מסוכן לבקר או לשהות בפקיסטן. ראש הממשלה מנמוהן סינג דן עם ראשי הצבא, הצי וחיל האוויר במתיחות עם פקיסטן, שגברה לאחר הפיגוע במומביי, בו נהרגו 171 בני אדם.

"אנחנו מקווים ששני הצדדים יימנעו מצעדים שיעלו שלא לצורך את המתיחות בזמן זה, שהוא מתוח בלאו הכי", אמר דובר המועצה האמריקאית לביטחון לאומי. הודו, ארה"ב ובריטניה האשימו את הארגון "לשקר א-טייבה", ארגון איסלמי שבסיסו בפקיסטן, באחריות לפיגוע במומביי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully