וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: 3 מחבלים בכירים הצליחו לברוח מהכלא

26.12.2008 / 10:33

הבריחה התרחשה תוך כדי קרבות עם המשטרה, בהם נהרגו 7 שוטרים ו-7 עצורים. הארגון אליו משתייכים השלושה ידוע בקשריו עם אל-קאעדה

שלושה מחבלים עירקים, בכירים בארגון האסלמי הקיצוני "המדינה האסלמית", הצליחו לברוח הלילה (שישי) מתחנת משטרה בה היו עצורים בעיר רמאדי שבעירק. הבריחה התרחשה במהלך עימותים בתחנת המשטרה אל-פורסן, בהם נהרגו שבעה שוטרים ושבעה עצורים.

לדברי מפקד מחוז אנבר במשטרת עירק, הגנרל טארק יוסוף, העצורים גברו על שוטר שנכנס לתאם בסביבות 2:00 לפנות בוקר, תפסו את נשקו והרגו אותו.

שישה שוטרים נוספים נהרגו ושישה נפצעו בקרבות שהתפתחו לאחר מכן. בנוסף, שבעה מחבלים שהיו עצורים בבית הכלא המשטרתי נהרגו אף הם.

שלושת המחבלים שהצליחו לברוח הם מנהיגיה של הקבוצה הסונית הקיצונית "המדינה האיסלמית" שידועה בקשריה לאל-קאעדה.

העיר רמאדי ממוקמת כ-100 ק"מ מערבית לבגדד והיא בדרך כלל שלווה. מחוז אנבר, בו שוכנת העיר, הוא מדברי ברובו וגובל בסוריה, ירדן וערב הסעודית. הוא היה בעבר ליבו של ההתקוממות הסונית בעירק אבל הוא הפך הרבה יותר שקט מאז החלו התושבים המקומיים לתמוך, לקראת סוף 2006, במאבקה של ארצות הברית במחבלים.

בספטמבר האחרון העבירה ארצות הברית את השליטה הביטחונית במחוז לממשלת עירק, אבל כוחות אמריקאים עדיין מוצבים באזור.

לדברי גנרל יוסוף, השוטרים עוברים מבית לבית בחיפוש אחר המחבלים הנמלטים והבטיח כי הם ייתפסו. "תושבי העיר יעזרו לנו להביא אותם חזרה למשפט", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully