וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית היהודי קורס: גם ח"כ אריאל פורש

פנחס וולף

25.12.2008 / 20:37

אריאל הוא חבר הכנסת השישי שפורש מהמפלגה המאוחדת. בבית היהודי תוקפים: "הציבור הדתי לא יסלח למי שחרב הפילוג בידיהם"

ח"כ אורי אריאל שהוצב במקום השלישי של מפלגת הבית היהודי, הודיע הערב (חמישי) על החלטתו לפרוש מהמפלגה. אריאל הסביר כי צעדו נעשה בהנחיית רבני תקומה. מדובר בחבר הכנסת השישי שפורש ממפלגת הבית היהודי מאז הקמתה. כעת תומכים בה שלושה חברי כנסת בלבד מתוך התשעה שהרכיבו את מפלגות האיחוד הלאומי והמפד"ל בכנסת היוצאת.

ח"כ אריאל אמר הערב: "הבנתי שבסיעת הבית היהודי אין הבנה מספקת לעניין ישוב ארץ ישראל. אני מקווה שכולנו נהיה בקואליציה ונפעל למען האידיאולוגיה. יש לנו החלטה ברורה שלא להשמיץ אף אחד ולא לפגוע בבית היהודי". אריאל רמז כי במסגרת איחוד אפשרי עם מפלגות התקווה ומולדת, הוא יבקש להתברג במקום הראשון.

הקשיים במפלגה המאוחדת החלו כבר פחות מיומיים לאחר היבחרו של הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ לתפקיד היו"ר. מספר חברים איימו לעזוב את המפלגה מאחר שלטענתם הרשקוביץ לא השמיע מאז היבחרו עמדות מספיק נחרצות לגבי התנגדו למסירת שטחים.

העימותים בין חברי הכנסת שמרכיבים את רשימת הבית היהודי, הגיעו השבוע לשיא לאחר שח"כ אורי אריאל אמר לח"כ זבולון אורלב בדיון שהתקיים בוועדת הכנסת: "אתה יורד לזנות". ח"כ אורלב לא נשאר חייב והגיב באותו מטבע: "אתה יורד לזנות". העילה לוויכוח, פרישתו של ח"כ אפי איתם מהמפלגה שאמורה היתה לאחד כוחות בימין הציוני-דתי.

"אריאל עשה טעות גדולה"

ח"כ צבי הנדל, הודיע הערב כי הוא נשאר במפלגה ובמקביל תקף את פרישתו של אריאל. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הנדל כי "אריאל עשה טעות גדולה. היה עליו להישאר בבית היהודי גם מסיבות פרקטיות וגם מסיבות אידיאולוגיות. בסופו של דבר הבית היהודי יהיה היחיד שישמור על ביבי במחנה הלאומי. עם כל הכבוד למפלגות הקיקיוניות, אין להם סיכוי לעבור את אחוז החסימה והם יצטרכו להמשיך לצעוק מהספסל".

יו"ר מפלגת התקווה ח"כ אריה אלדד אמר: "אני מברך את ח"כ אריאל שגילה אומץ לב ציבורי, דבק בעקרונותיו והודיע על פרישה מהבית היהודי. המאבק על ארץ ישראל זקוק למנהיגים מסוגו של אורי אריאל הדבקים בעמדותיהם".

ממפלגת הבית היהודי נמסר כי "הציבור הדתי והמסורתי לא יסלח למי שרוממות האחדות בגרונם וחרב הפילוג בידיהם. מי שמסכן את דמותה היהודית של המדינה ואת ארץ ישראל ופועל בניגוד לכל ההסכמים עליהם חתם, תוך הפניית עורף להחלטות המועצה הציבורית ולעובדה שמפלגת תקומה נשארת בבית היהודי - ישלם על כך בבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully