וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד בירך, ישראל ובריטניה זועמות

עידן דורנר

25.12.2008 / 20:30

משרד החוץ הבריטי ושגרירות ישראל תקפו בחריפות את ערוץ 4, שהחליט לשדר מסר לחג המולד מנשיא אירן. "החלטה מעוותת"

ביקורת קשה בבריטניה נגד החלטתו של ערוץ 4 הבריטי להעביר ברכת חג מולד "אלטרנטיבית" מאת נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. בנאומו העביר אחמדינג'ד ביקורת על מנהיגי העולם, טען שחסרה להם רוחניות ואמר כי ישו היה מתנגד "למחרחרי המלחמה, לכובשים, לטרוריסטים ולבריונים בכל העולם", אילו היה בחיים היום.

הרקע לביקורת על הערוץ הוא מצב זכויות האדם הרעוע באירן, הכחשת השואה של אחמדינג'ד ורצונו לראות את ישראל נמחקת מהמפה. הערוץ נוהג לשדר ברכת חג מולד אלטרנטיבית מדי שנה, בזמן ששאר הערוצים מעבירים את ברכת המלכה המסורתית. דבריו של נשיא אירן הועברו בפרסית עם כתוביות באנגלית.

משרד החוץ הבריטי אמר כי אחמדינג'ד השמיע שורה של התבטאויות אנטישמיות במהלך תקופת כהונתו כנשיא. דובר המשרד אמר כי "התקשורת הבריטית חופשית לקבל החלטות עצמאיות, אך ההחלטה הזאת תגרום לפגיעה ברגשות ולמבוכה לא רק בבריטניה אלא גם במדינות ידידותיות בחו"ל".

שגרירות ישראל בלונדון כינתה את מסר חג המולד של אחמדינג'ד "חולנית ומעוותת". שגריר ישראל בבריטניה רון פרושאור אמר: "באירן, מי שממיר דתו לנצרות מסתכן בגזר דין מוות. זה מעוות שנותנים לו לפרש את דעותיו של ישו, בזמן שהממשלה שלו מובילה נוצרים לגרדום". לדבריו, החלטת ערוץ 4 לשדר את המסר היא "סקנדל ומבוכה לאומית. ברדיפתו אחר רייטינג ופרסום ערוץ 4 איבד את דרכו האתית".

עם זאת, הערוץ זכה גם לשבחים מגורמים מסויימים, שטענו כי מדובר בדרך להזכיר לאחמדינג'ד שיש מדינות בהן חופש הביטוי אינו מדוכא. ראש מחלקת החדשות של הערוץ דורותי ביירן הגנה על ההחלטה להעביר את המסר: "כנשיא של אחת המדינות החזקות ביותר במזרח התיכון, השקפותיו של אחמדינג'ד הן בעלות השפעה עצומה. אנו קרבים לתקופה קריטית ביחסים הבינלאומיים ואנו מציעים לצופינו מבט לדעות עולמיות אלטרנטיביות. הערוץ הקדיש יותר זמן אוויר לבחינת אירן יותר מכל ערוץ אחר והמסר הזה ממשיך מסורת ארוכה של הצגת השקפת עולם שונה משלנו".

זוהי אינה הפעם הראשונה שערוץ 4 מעורר מחלוקת סביב נאומי חג המולד האלטרנטיביים אותם הוא משדר מאז שנת 1993. בשנת 2006 היה זה נאומה של מוסלמית אזרחית בריטניה, שתקפה בנאומה את ג'ק סטרו, שר הפנים דאז, על ביקורתו כלפי לבישת רעלות פנים מוקדם יותר באותה שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully