וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

27.12.2008 / 0:01

הכלב שלכם מפחד מברקים ורעמים, החתול מקיא פתאום? דר איל נחמיאס עונה לאלות שלכם

יש לי כלבה בת 12. בשנה האחרונה היא כל הזמן רועדת. בעבר היא רעדה למשמע רעשים (רעמים,זיקוקים וכו'), היום זה קורה בלי שום סיבה נראית לעין, ובעיקר בלילה כשהיא איתי במיטה. מה הסיבה לכך?

ייתכן והרעידות נובעות מחרדה או מבעיה עצבית כלשהי. בעיות חרדה ובמיוחד חרדה מפני רעמים וברקים היא נפוצה מאד בכלבים ויש לה פיתרון טוב. הטיפול הוא משולב התנהגותי ותרופתי יחד. ניתן לקרוא מאמר על כך בקישור. בעיה עצבית עלולה להיות על רקע אחר וכאן חשוב שרופא יבדוק וישלול למשל חוסר בויטמינים מקבוצה B , בדיקת דם פשוטה יכולה לתת מענה טוב.

כלבתנו אוהבת לשחק על חוף הים. הצרה היא שהיא בולעת חול תוך כדי משחק. האם יש בכך משום סיכון למערכת העיכול שלה?

חול ים יכול בהחלט לגרום לבעיות – הכל שאלה של מינון. כמות גדולה עלולה לגרום לפעמים לחסימת מעיים. אם מדובר ממש בכמויות שהיא אוכלת אפשר לשקול שימוש במחסום מתכת שמאפשר נשימה חופשית והלחתה אך לא אכילה של שום דבר. יש לכך גם פיתרונות התנהגותיים ברמה של אילוף לא לאכול דברים מסוימים. אפשר לשחק למשל כשהיא מחוברת לרצועת אילוף ארוכה מאד של 10 מטר ולתת תיקון כשעושה את ההתנהגות הלא רצויה.

האם חתול שהקיא פעם אחת או שלשל במהלך יום או יומיים הוא חולה? הוא בן חצי שנה ואוכל אוכל איכותי (פרו פלאן) לגורים. יכול להיות שכבר הגיע הזמן לעבור לאוכל לחתולים בוגרים?

הקאה חד פעמית עלולה להיות תוצאה של כדורי שיער . עכשיו זוהי תקופה בה חתולים ארוכי שיער משירים את שיערם הרב בכמויות גדולות יותר ומיצרים לעצמם כדורי שיער בקיבה בעקבות הליקוק שחתול נוהג ללקק עצמו. אפשר לתת מזון לחתולים החיים בבית (INDOOR ) או לחתולים עם כדורי שיער (HAIRBALL ) . יש גם משחות מיוחדות לכך שאפשר לתת פעם בשבוע. אם ההקאות נמשכות או מופיע שלשול כדאי לגשת לרופא לבדיקת צואה ואולי בדיקת דם/צילומים וכו'.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הכלב שלי אוכל רק מזון יבש, ובזמן האחרון הוא מוציא את האוכל מהצלחת. נראה שהוא משועמם מלאכול את אותו דבר, והייתי רוצה להרטיב לו קצת את האוכל, שיהיה לו מעניין. מה ניתן להוסיף שהוא טעים ובלתי מזיק?

יש מזון חדש מיוחד שמכיל כופתיות יבשות יחד עם חתיכות בשר לח בתוכן, מה שמתאים מאוד לכלבים כאלה. אפשר גם לתת את האוכל רק פעם ביום ולא להשאיר בצלחת. כשנותנים את האוכל חשוב לקרוא לכלב ולשרוק או לצלצל או להרעיש בצלחת וכך יוצרים התלהבות מצד הכלב למזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully