וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תקיפת צה"ל? מצרים תגברה כוחות מול עזה

יהושע בריינר וניר יהב

26.12.2008 / 13:24

מצרים חוששת מלחץ פלסטיני לאורך הגבול במקרה של תקיפה ישראלית ברצועה. הבוקר התירה ישראל מעבר משאיות עם ציוד הומניטרי לרצועה, למרות המשך הירי בלילה לעבר הנגב

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

באישור שר הביטחון אהוד ברק, נפתחו הבוקר (שישי) המעברים קרני, כרם שלום ונחל עוז לכניסת 40 משאיות, שהעבירו מוצרי מזון בסיסיים, תרופות, דלק וגז בישול לתושבי רצועת עזה. ברק קיבל את ההחלטה לפתוח את המעברים על רקע המלצות הגופים המקצועיים ולאור פניות מגורמים שונים בקהילה הבינלאומית.

ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה הביעו הבוקר את מחאתם על פתיחת המעברים, ואמרו כי הממשלה אינה עושה דבר כדי לעצור את הירי לעבר יישוביהם.

פתיחת המעברים אושרה על אף שיותר מעשרים פצצות מרגמה נורו במהלך הלילה לעבר יישובי מערב הנגב. אחת מהן נפלה במועצה האזורית אשכול וגרמה נזק למבנה בלתי-מאויש. רוב הפצצות האחרות נפלו בשטח הרצועה, ולא גרמו לנפגעים.

בתוך כך, תגברו היום כוחות הביטחון המצרים את נוכחותם בסמוך לגבול עם רצועת עזה. גורם ביטחוני בכיר במצרים אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי "אנו חוששים שבגלל לחץ ישראלי, הפלסטינים יפרצו את הגבול". לפי הדיווח, כוחות המשטרה המצרים הציבו עמדות נוספות בגבול ושוטרים רבים נפרשו באזור. "אנו נערכים לפריצה של הגבול", אמר מושל חצי-האי סיני.

אתמול, לאחר השעה 19:30, נפלה רקטת גראד בשטח פתוח סמוך לאזור התעשייה באשקלון, סמוך למתקן אסטרטגי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במהלך היום נורו עוד שבע רקטות קסאם לעבר ישראל. כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים במערב הנגב ולא היו נפגעים או נזק.

מוקדם יותר אמר הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי אמר כי "צה"ל נערך לפעול במלוא הכוח כדי ליצור מציאות ביטחונית חדשה בדרום. נפעל בתבונה ובשיקול דעת ובאחריות עד שישוב השקט". לדברי הרמטכ"ל, "המצב הנוכחי לא יכול להימשך. נפגע בתשתיות הטרור ברצועה ונגן על ישראל".

בנאום שנשא בטקס סיום קורס טיס בחצרים, אמר אשכנזי, כי "במרחק של קילומטרים אחדים מכאן פוגע חמאס, באמצעות ירי של עשרות רקטות, בשגרת החיים של אזרחי דרום ישראל, תוך שהוא מנסה להטיל פחד ואימה על אזרחינו, נשינו וילדינו. צה"ל וחיל האוויר כמרכיב מרכזי בעוצמתו ערוכים ומוכנים לבצע כל פעולה שנדרש לעשות כדי להגן על הבית כנגד כל הפועלים בטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully