וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות מלחמה שוב מנשבות מרוסיה

טלי גולדשטין

25.12.2008 / 11:52

דמיטרי מדוודב, הנחשב לליברלי לעומת קודמו פוטין, תקף את שכנותיו גאורגיה ואוקראינה. "היחסים עם אוקראינה מעולם לא היו גרועים יותר"

נשיא רוסיה משגר איומים לעבר אוקראינה וגאורגיה. במהלך ראיון שהעניק אתמול (רביעי) דמיטרי מדוודב, פרסם נשיא רוסיה אזהרה חמורה כלפי שכנותיו הסובייטיות לשעבר. "האינטרס של רוסיה צריך להיות מוגן בכל עת", אמר. אם מסלול הפשרה לא פועל, אזי "יש להשתמש בכוח", הוסיף.

"אם תתרחש מתקפה על אזרחי רוסיה ועל הכבוד שלהם, אזי עמדת רוסיה תהיה פשוטה וקשוחה. מטרתה תהיה להגן על האינטרסים של אזרחנו בכל מקום בו יהיו", אמר מדוודב.

הראיון נפתח במילים זועמות של הנשיא לגבי המלחמה עם גאורגיה באוגוסט והסתיים בהתפארות של מדוודב בהצלחת רוסיה בספורט בשנה האחרונה. מדוודב ניסה, בנוסף, להרגיע את האוכלוסייה הרוסית, החרדה מפני המשבר הכלכלי שהתפשט במדינה וחוששת מפני פגיעה בשירותי הרווחה.

מדוודב, שבדרך כלל נתפס כליברלי יותר מבין צמד מנהיגי רוסיה, הדגיש הפעם את סמכותו וקרא תיגר על ממשלות גאורגיה ואוקראינה. לדברי מדוודב, היחסים בין רוסיה לאוקראינה מעולם לא היו גרועים יותר והאשים את הנהגת המדינה בסיוע לגאורגיה במלחמתה נגד רוסיה בקיץ.

הוא הזהיר את אוקראינה מפני סנקציות אם זו לא תשלם את החוב שהיא חייבת לחברת הגז הממשלתית "גזפרום" עד ראש השנה האזרחית. "גזפרום" הרוסית איימה להפסיק את אספקת הגז לאוקראינה והזהירה את אירופה מפני השלכות אפשריות אם זו לא תשלם החוב.

הראיון של מדוודב, ששודר בשלוש תחנות הטלוויזיה הממלכתיות ברוסיה, לווה בהקרנת סרטון וידאו לאומני – טנקים ברחובות החבל הגאורגי דרום אוסטיה, טילים בליסטיים ותמונות של רוסים חוגגים את ניצחון רוסיה באליפות העולם בכדורגל.

כשנשאל לגבי יחסיו עם ראש הממשלה פוטין, מורו הרוחני והאיש שטיפח אותו במשך כל השנים לתפקיד, ענה מדוודב: "היחסים ידידותיים, אנו נפגשים באופן קבוע. ההחלטה שקיבלנו לעבוד יחדיו היא ההחלטה הנכונה והיעילה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully